- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Cine este femeia care a dat lovitura cu celebrul magiun de Topoloveni. Este primul produs tradiţional românesc recunoscut de Uniunea Europeană

25 Jun, 09:59 • Cornel Ghimeșan
Bibiana Dolores Stanciulov, cunoscută drept "mămica" faimosului Magiun de Topoloveni, este o antreprenoare de succes cu milioane de lei în conturi, reușind să transforme complet fabrica unde se produce acest celebru brand românesc.
Cine este femeia care a dat lovitura cu celebrul magiun de Topoloveni. Este primul produs tradiţional românesc recunoscut de Uniunea Europeană

Cine este femeia care a dat lovitura cu celebrul magiun de Topoloveni. În 1993, Bibiana Stanciulov a intrat în lumea antreprenoriatului, iar în 2001 a cumpărat secția de magiun din cadrul Fabricii de Conserve Topoloveni. În doar un an, ea a produs 200 de tone din produsul tradițional, iar abia în 2009 a reușit să scoată profit.

„Cumpărasem făbricuţa de magiun şi fructe deshidratate din Topoloveni şi reuşisem să încep să transform maldărul de fier vechi plin cu pânze de păianjen într-o formă funcţională, în 2024. Declicul parfumului irezistibil al magiunului din prune anulase dezamăgirea absolută că urmare a achiziţiei unor utilaje nefuncţionale prezente între pereţi gata să cadă. Primul premiu întâi de la Uniunea Generală a Industriaşilor Români, decernat în al doilea an după cumpărare, începea să îmi confirme că trebuie să continuu. Toată munca mea s-a concentrat pe promovarea reţetei de peste un secol a magiunului”, a spus Bibiana Stanciulov pentru Ziarul Financiar.

Citeşte şi: Cine şi câţi bani face din aviaţie în România? Profituri impresionante obținute de compania lui Ion Țiriac în 2023

Magiunul de prune Topoloveni a devenit primul produs tradițional românesc recunoscut de Uniunea Europeană și a obținut locul întâi în topul realizat de TasteAtlas, atlasul mondial de mâncăruri tradiționale, pentru cele mai bune gemuri din lume în 2023. Magiunul este apreciat pentru rețeta sa tradițională, fiind un concentrat de prune autohtone coapte, fără adaosuri de zahăr, conservanți sau alte ingrediente.

„Magiunul de prune Topoloveni este un tartinat concentrat cu suprafața lucioasă făcut în orașul Topoloveni și satele din jur, din prune de culoare autohtonă, complet coapte, de cea mai bună calitate, care sunt fierte mult timp în faza de concentrare. Prunele conțin cantități mari de carbohidrați, zahăr natural și vitamina C din cauza coacerii lor. Singurul ingredient din produs este pruna și, deși poate părea că din dulceață lipsesc cojile de prune, acestea sunt încorporate în aceasta pentru a nu pierde nutrienți, fibre și vitamine prețioase”, scrie TasteAtlas.

Citeşte şi: Topul țărilor din Europa cu cele mai multe zile libere de la stat, în 2024. În ce situație se află angajații din România

Cu o cifră de afaceri de 6 milioane de lei în 2023 și doar 30 de angajați, Bibiana Stanciulov a dus Magiunul de Topoloveni la nivel de artă în întreaga lume. Ea și echipa sa au investit enorm în promovarea produsului, punând accent pe rețeta tradițională și pe calitatea ingredientelor. De-a lungul timpului, Bibiana Stanciulov nu s-a confruntat doar cu dificultăți financiare și operaționale, dar și cu concurența neloială. Încă din 2014, se judecă cu membrii familiei Murad care au înregistrat marca „Bunătăți de Topoloveni”, un toponim protejat conform regulamentului european de către societatea sa. În plus, piața este invadată de magiunuri false, care nu respectă standardele de calitate.

„Încălcarea cu brutalitatea bocancilor plini de noroi a legislaţiei a condus la dezvoltarea rapidă a concurenţei neloiale. Pe cale de consecinţă ne judecăm din anul 2014 cu membrii familiei Murad, care au înregistrat – nu ştiu nici acum de ce a permis OSIM – „Bunătăţi de Topoloveni”, toponim protejat conform regulamentului european de către societatea noastră. A doua variantă de concurenţă neloială sunt magiunurile false de pe piaţă, ai căror producători nu sunt verificaţi”, a mai spus Bibiana Stanciulov.

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult