Un procent de 84% de numere de telefon portate au fost solicitate de persoanele fizice li 16% de persoanele juridice, potrivit datelor centralizate de Autoritatea Națioanală pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM).
Potrivit statisticilor, dintre cele 1.336.982 de numere de telefon portate, 94% sunt de telefonie mobilă. Numărul mediu de portări a ajuns la valoarea de 111.145, cele mai multe astfel de operațiuni, de peste 140.000, fiind realizate în lunile noiambrie și decembrie 2022.
În segmentul de telefonie mobilă, în 2022, au fost portate 1.255.962 de numere de telefon, furnizorul care a primit cele mai multe numere mobile fiind RCS&RDS, anume 754.833. Acesta este urmat de Vodafone (191.822), Orange (149.361), Telekom România Mobile Communications (129.732) şi Orange România Communications (30.190).
56% din numerele portate au fost cele utilizate pe bază de abonament.
În segmentul de telefonie fixă, portările au crescut anul trecut cu peste 30%, ajungând la 81.020 de numere. Utilizatorii au optat pentru următorii furnizori: RCS & RDS (26.259 numere), GTS Telecom (15.345), Vodafone (12.516), Orange (10.744) şi BT Global Europe (4.542).
ANCOM a primit anul trecut 320 de petiții cu privirea la portarea numerelor de telefon, utilizatorii semnalând aspecte legate de anularea proceselor de portare. Procesul de portabilitate a fost introdus în România în octombrie 2008, iar de atunci 9,7 milioane de numere au fost transferate între rețele. Dintre acestea, 8,7 milioane sunt numere de telefonie mobilă și un milion de numere sunt de telefonie fixă.
Pentru informare, ANCOM a creat site-ul www.portabilitate.ro, unde oamenii pot afla în ce rețea funcționează orice număr din România, indiferent dacă a fost portat sau nu. Pe site se pot găsi informații cu privire la pașii care trebuie urmați pentru a porta un număr de telefon și sfaturi pentru evitarea unor eventuale probleme.
Citește și: Schimbare majoră pentru toți clienții Digi RCS-RDS din România în 2023
Autoritatea oferă sprijin operatorilor pentru desfășurarea corectă a proceselor de portare, dar nu poate aproba, refuza sau anula cererile de portare. Aceste responsabilități le revin furnizorilor, la cererea utilizatorilor, având în vedere respectarea legislației în vigoare.
Cei care vor să afle detalii despre calitatea semnalului din rețeaua furnizorului la care doresc să-și porteze numărul, în zona lor de interes, pot consulta harta aisemnal.ro.