Mulți dintre români riscă să rămână fără pensia pe care o primesc lunar: Documentul ce trebuie depus o dață la șase luni, confirm legii pensiilor.
Beneficiarii de pensie trebuie să completeze un document prin care să dovedească faptul că mai sunt în viață. Formularul este solicitat o dată la șase luni. Dacă nu-l transmit la casa de pensii, riscă să nu le mai fie virați banii de pensie, potrivit ziare.com.
Regula se regăsește în noua lege a pensiilor. Înainte, documentul era cerut o dată pe an. Din 2024, acesta trebuie transmis de două ori pe an: o dată la 31 martie și încă o dată la 30 septembrie.
În noua lege a pensiilor, Legea nr. 360/2023, sunt precizate condițiile de solicitare a formularului. este vorba despre românii pensionari care locuiesc în străinătate.
Ai mai putea citi: Modificări istorice în circulația rutieră. Se schimbă tot ce știam despre permisul categorie B în 2024
”Pentru a beneficia de drepturile cuvenite din cadrul sistemului public de pensii, beneficiarii drepturilor bănești acordate de casele teritoriale de pensii stabiliți pe teritoriul altor state, denumiți în continuare beneficiari nerezidenți, au obligația de a transmite semestrial, până cel târziu la data de 31 martie, respectiv până la data de 30 septembrie a fiecărui an, un certificat de viață.
Semnarea certificatul de viață se face în fața unei autorități legale
Certificatul de viață se transmite de beneficiarul nerezident din proprie inițiativă. Beneficiarul nerezident are obligația de a semna certificatul de viață în fața unei autorități legale de pe teritoriul statului de domiciliu sau de ședere permanentă, după caz, respectiva autoritate certificând acest fapt.
Dacă nu se trimite formularul la datele amintite, plata pensiei se suspendă începând cu luna următoare. În cazul în care formularul este transmis cu întârziere, reluarea plății pensiei se va face de la data suspendării.
”Pentru a se evita efectuarea unor plăţi necuvenite către beneficiari nerezidenţi în România, a căror situaţie s-a modificat cu efecte asupra obligaţiei casei teritoriale de pensii competente de a achita drepturile de pensie şi/sau alte drepturi care se stabilesc şi se plătesc de către casele teritoriale de pensii se va utiliza certificatul de viaţă ca şi instrument de verificare administrativă.
În acest scop, se utilizează modelul unic de certificat de viaţă care constituie dovada pe baza căreia se continuă plata drepturilor cuvenite beneficiarilor nerezidenţi. Certificatul de viaţă va fi emis în dublu exemplar şi transmis de către casa teritorială de pensii competentă beneficiarilor nerezidenţi, în versiune bilingvă (română și o limbă de circulaţie internaţională)”, susține Casa Națională de Pensii.
Ai mai putea citi: Alocații februarie 2024. Ce bani primesc copiii luna următoare