Aproape jumătate dintre managerii din retail şi industria bunurilor de larg consum (FMCG) au declarat că sunt de părere că numărul locurilor de muncă va scădea în 2024, în timp ce şase din zece (58%) îşi doresc o schimbare a climatului organizaţional, conform datelor unui studiu de specialitate citat de Agerpres.
Conform datelor analizate de Pronext, 12% dintre profesioniştii din retail şi FMCG se declară optimişti şi afirmă că următorul an va aduce mai multe oportunităţi de joburi.
De asemenea, 46% dintre respondenţi au spus că numărul oportunităţilor de angajare va scădea în domeniile lor de activitate, în cursul anului viitor, iar pentru 42% va fi un 2024 cu o stagnare a numărului de locuri de muncă noi.
Te-ar putea interesa și: Clasamentul marilor retaileri din România se schimbă. Mega Image devine cel mai mare retailer alimentar din piața locală după cifra de afaceri, numărul de angajați și numărul de magazine
Potrivit sursei menționate, principala motivaţie pentru 58% dintre managerii din retail şi FMCG care îşi doresc un nou loc de muncă este schimbarea climatului organizaţional actual. Aproape un sfert (22%) dintre cei chestionaţi au spus că vor să-şi schimbe jobul pentru a se dezvolta profesional, 17% vor creştere a salariului, în timp ce doar 3% au ales nevoia de promovare ca principală motivaţie.
În plus, 47% din totalul respondenţilor chestionaţi de Pronext au afirmat că mutarea în alt tip de companie reprezintă principala provocare pe care o caută la următorul rol profesional. Dintre aceştia, 19% au ales proiectele internaţionale, 18% au optat pentru mutarea pe alt tip de rol şi 16% în proiecte de inovaţie.
Cercetarea de specialitate atestă faptul că aproximativ jumătate dintre manageri consideră că evoluţia consumului va influenţa cel mai mult domeniile retail şi industria bunurilor de larg consum în anul 2024, în timp ce pentru 36% dintre executivi tehnologia are rolul cel mai important, iar 17% enunţă că investiţiile noi în extinderea reţelelor sunt cele mai relevante.
Totodată, 44% dintre cei intervievaţi au ales capacitatea de a inova, 33% adaptabilitatea, 14% leadershipul şi 8% orientarea către client.
Pronext reprezintă prima companie de impresariat din România pentru profesioniştii din management. Serviciile de impresariat pentru profesionişti implică promovarea acestora în faţa companiilor selectate din industria dorită. Acest proces este urmat de evidenţierea competenţelor transferabile pe care profesioniştii le au pentru posturile ţintă, potrivit sursei.