Românii fac vizite zilnice mall-ului. Generația, însă care este prima în top vizitatori este generația Millennials, consumatori cu vârsta cuprinsă între 26-45 de ani (53%), iar Generațiile Z, între 18-25 ani, împreună cu Generațiile X, între 45-55 ani, reprezintă fiecare câte 23%, conform unui studiu realizat de o firmă de comunicare indoor.
„Mersul la mall este un comportament social la noi în ţară. După perioada pandemiei, oamenii au revenit în centrele comerciale avizi în primul rând de socializare. Cifrele se compară acum cu cele din 2019, ceea ce nu poate decât să ne bucure. Deşi este posibil ca valoarea bonului să stagneze anul acesta, din cauza inflaţiei, numărul vizitelor în centrele comerciale va rămâne constant sau îşi va păstra tendinţa de creştere”, a declarat Georgian Drăghici, director comercial Brand Management, pentru Agerpres.
Studiile arată că oamenii s-au obișnuit cu cumpărăturile online pe timpul pandemiei, acesta fiind unul dintre factorii care au grăbit procesul digitalizării. Astfel, se ajunsese la concluzia că epoca mall-urilor a apus, însă centrele comerciale au reușit să se adapteze destul de repede la nevoile și dorințele clienților și așa nu au rămas în spate.
„Mall-urile se transformă în centre de lifestyle, spaţii care oferă nu doar magazine ci şi experienţe şi distracţie. Cu scopul de a atrage branduri nativ digitale, centrele comerciale vor deveni la rândul lor puncte de destinaţie în traseul consumatorului, pentru o abordare cât mai holistică. În plus, îmbrăţişează era digitală, completând oferta clasică de retaileri cu branduri noi (…) şi noi metode de shopping avangardist”, a spus Georgian Drăghici.
Femeile sunt cele care țin mall-urile în viață și cele care fac cele mai multe vizite. Acestea sunt în procent de 57% la nivel național, spre deosebire de bărbați, care vizitează centrele comerciale într-un procent de 43%.
„Noile tendințe care se anunță în străinătate includ servicii de pick-up pentru comenzile online, shopping cu programare, formate noi de magazine precum pop-up shops, micro-magazine, shopping experiențial şi abordări cât mai personalizate. Şi în România se adaptează mall-urile la nevoile consumatorilor. În ultimii ani s-au lansat tot mai multe magazine de prezentare pentru produse care se comercializează preponderent online (emag.ro, epantofi.ro, Notino.ro) dar şi, surprinzător, showroom-uri auto (Mooncity E-Mobility Lounge, Tiriac Auto, Porsche România). În acelaşi timp, brandurile înţeleg valoarea unei campanii digitale alăturate uneia offline, cu afişaje poziţionate strategic în calea cumpărătorului, chiar înainte de momentul achiziţiei”,a adăugat Georgian Drăghici.
Alte articole: Mall-ul rămâne locul favorit de socializare pentru români! Totuși obiceiurile s-au schimbat, sâmbăta nu mai este cea mai aglomerată zi