- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Mall-ul rămâne locul favorit de socializare pentru români! Totuși obiceiurile s-au schimbat, sâmbăta nu mai este cea mai aglomerată zi

07 Nov, 13:34 • Cornel Ghimeșan
După doi ani de pandemie și izolare românii sunt dornici să iasă din case cât mai mult, iar mall-ul rămâne unul dintre locurile lor favorite de întâlnire. Cu toate acestea obiceiurile românilor s-au schimbat, iar sâmbăta nu mai este cea mai aglomerată zi din săptămână.
Mall-ul rămâne locul favorit de socializare pentru români! Totuși obiceiurile s-au schimbat, sâmbăta nu mai este cea mai aglomerată zi

Cei doi ani de pandemie au dus la schimbări relevante ale comportamentului de consum al românilor. În mod evident după doi ani de izolare și restricții aceștia își doresc să iasă cât mai mult timp din case, iar mall-ul rămâne unul din locrurile favorite pentru petrecerea timpului liber. În plus, integrarea birourilor în spațiile comerciale i-a făcut pe consumatorii din țara noastră să se ridice de pe scaune pentru o tură scurtă prin mall.

Citește și: Duduie consumul! 8 din 10 români vor să-și cumpere ceva de Black Friday în ciuda inflației, ratelor bancare mărite și crizei energetice!

Iulius Mall a început integrarea spațiilor de birouri în cadrul complexelor comerciale încă din 2012, un proiect pe care Oana Diaconescu, Head of Leasing Iulius Mall, îl numește ”un pariu câștigător”.

Când merg românii la mall

Mall-ul rămâne locul favorit de socializare pentru români! Totuși obiceiurile s-au schimbat, sâmbăta nu mai este cea mai aglomerată zi
Mall-ul rămâne locul favorit de socializare pentru români! Totuși obiceiurile s-au schimbat, sâmbăta nu mai este cea mai aglomerată zi

Reîntoarcerea oamenilor la muncă în spațiile de birouri din mall-uri, după doi ani de pandemie, a dus la creșterea funcției de retail cu 15%. Sâmbăta nu mai este cea mai aglomerată zi la shopping. Zilele de miercuri și joi au început să se aglomereze la fel de mult de când spațiile de birouri sunt în complexele comerciale”, a declarat Diaconescu, în prima zi a retailArena.

Tot după pandemie, după cum a precizat Diaconescu, retailerii din mall-uri s-au concentrat pe creșterea digitalizării și pe regândirea conceptelor unităților deținute.

„Procesul traversat în prezent este următorul: concept-modul în care e aranjat magazinul-produs-experiență. Astfel, sunt mici businessuri autohtone care s-au transformat în hub-uri de socializare”, a completat aceasta.

În plus, aceasta subliniază că, în ciuda dezvoltării segmentului online, mall-urile rămân un motiv de socializare pentru români.

„În prezent, ne aflăm la nivelul anului 2019, anul de referință în business, chiar am depășit anumiți indicatori după calculele noastre de până acum”, a mai spus aceasta.

În 2022, Iulius Mall a inaugurat două magazine Sinsay, a efectuat relocări masive pentru unii dintre cei mai importanți retaileri la nivel internațional (Peek & Cloppenburg), a inaugurat un concept de retail nou, Shop Express, platformă ce susține antreprenoriatul autohton și accesul la preparate altfel în Iulius Town și se pregătește de inaugurarea celui de-al doilea McDonald`s Drive Thru din Iași.

Alte articole: Cât de profitabilă este de fapt agricultura în Romania?! 5.000 de euro PROFIT net la un hectar de porumb! În ce condiții obțin fermierii asemenea randamente?

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult