Românii trebuie să scoată sume puternice din buzunare pentru o ieșire la restaurant în Capitală. Prețurile nu sunt deloc departe de cele regăsite în meniurile din Roma sau Barcelona, anunță zf.ro.
Prețurile din restaurantele din București ating o valoare uriașă. Așa cum arată primele informații, costurile sunt comparabile sau chiar mai mari decât cele regăsite în meniurile din Roma sau Barcelona. Drept urmare, o cafea de tipul flat white a ajuns să coste între 15 și 21 lei, în funcție de laptele folosit.
În același timp, o porție de ouă poșate sau o omletă atinge valoarea de 35 sau 50 lei, iar la fel de bine, prețul unei supe sau a unei ciorbe atinge același prag extravagant, având în vedere că românii trebuie să scoată din buzunare o sumă asemănătoare pentru aceste preparate. Dacă vorbim despre o friptură de porc, costurile sunt mai piperate de atât, luând în considerare că valoarea preparatului ajunge la 15 sau 20 euro.
Reprezentanții din domeniul HoReCa susțin că majorările se explică prin simplul fapt că nivelul de trai din București este asemănător cu cel din multe orașe din Occident. Cu toate acestea, situația nu este văzută cu ochi răi, conform proprietarului City Grill, care declară că majorarea actuală nu este deloc una importantă.
„Faptul că în România avem preţuri de meniu mai mari cu aproximativ 50% comparativ cu 2019 (creştere generală pe industria HoReCa – n.red.), nu mi se pare o creştere importantă, noi pornim foarte de jos”, spune Dragoș Petrescu.
Alți jucători din domeniu au confirmat că prețurile au crescut ca urmare a scumpirilor masive. De la costurile suportate pentru materiile prime la dobânzi și până la utilități și salarii, reprezentanții trebuie să investească sume semnificative pentru buna funcționare a afacerii. Proprietarul grupului de restaurante SHC precizează că mărirea costurilor „interne” a fost transferată în prețurile din meniuri.
„Toate adunate duc la creşteri foarte mari de costuri, creşteri care de altfel au fost transferate în preţuri, dar nu total. Altfel, un buger ajungea să coste 90 de lei şi atunci cine îl mai cumpăra?”, afirmă Radu Dumitrescu.