Marcel Boloş a oferit miercuri, la Antena 3, o serie de lămuriri pe tema certificatului de validarea a datoriei de la asociaţia de proprietari, necesar pentru cei care primesc încălzire centralizată.
”Într-adevăr, acest certificat de validare a datoriilor este specific doar pentru încălzirea în sistem centralizat, pentru căldura de la bloc. În perioada următoare, cu cardul de energie către asociaţiile de proprietari, avem peste 190.000 de asociaţii de proprietari, o să trimitem o înştiinţare împreună cu modelul de certificat de validare a datoriei, prin care asociaţiile de proprietari o să fie îndrumate cu privire la modul de completare şi utilizare a lui. Este un certificat simplu, care validează o datorie pe care o are beneficiarul de card pentru încălzirea de la bloc. Nu ar trebui să creeze dificultăţi”, a explicat oficialul român, citat de news.ro.
Marcel Boloș a explicat necesitatea acestui formular, mai ales că varianta electronică nu a fost elaborată
”Noi trebuie să avem acest formular, pentru că factura care vine de la furnizorul de energie termică vine pe total la asociaţia de proprietari şi, după cum ştim, se defalcă pe proprietar, pe locatarii dintr-un bloc şi pentru ca acele sume să le avem validate de asociaţiile de proprietari, pentru că nu există în format electronic şi în sistem informatic, am pus la dispoziţie şi am creat acest document pentru a face posibilă decontarea”, a arătat ministrul .Investiţiilor şi Proiectelor Europene
Oficialul român a prezentat şi documentele necesare cât și procedura pentru a plăti cu cardul de energie.
„Este simplu. Este nevoie de 3 documente: cartea de identitate, cardul de energie şi acest certificat de validare a datoriilor, care se prezintă oficialului poştal şi se eliberează o dovadă privind operaţiunile de servicii de mandat poştal şi cu aceasta, să zic, partea care priveşte relaţia dintre oficiantul poştal şi beneficiarul de card s-a terminat. Să reţinem, 3 documente: cartea de identitate, certificatul de validare al datoriei şi cardul de energiei sunt documentele cu care la oficiantul poştal se poate opera această plată către asociaţia de proprietari, banii ajung de la Poşta Română în contul asociaţiei de proprietari şi apoi asociaţia de proprietari virează banii către furnizorul de energie termică.”
Marcel Boloș a mai spus că decizia pentru această procedură a fost luată luând în calcul faptul că nu toate asocițiile de proprietari sunt informatizate.
„Acesta este circuitul specific şi aici am vrut să venim în sprijinul oamenilor, pentru că asociaţiile de proprietari nu sunt complet informatizate, sunt încă asociaţii de proprietari care accepta doar plata în numerar, aşa să ştiţi. Nu sunt informatizate şi din acest punct de vedere ar trebui să căutăm cea mai simplă formă prin care oamenii să îşi poată plăti căldura la blocurile de locuinţe”, a completat ministrul.
Oficialul român a fost întrebat şi despre afirmaţiile reprezentanţilor PSD conform cărora ministerul face plata ajutoarelor pentru energie abia în ultima lună a iernii.
”Aici, aşa cum am mai explicat, nu este cazul ca Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene să nu-şi fi făcut datoria. Noi cu tot ceea ce am avut de făcut până în acest moment în privinţa încheierii convenţiei poştale, aprobării modelelor de card de energie şi certificat de validare a datoriei, lista de beneficiari care este o muncă enormă împreună cu ministerele de resort, sunt nu mai puţin de 5 entităţi care sunt implicate in lista de beneficiari care va fi gata pe data de 14 ianuarie şi va fi dată Poştei pentru a putea emite deja cardurile de energie, toate aceste lucruri la nivelul ministerului pe care il conduc s-au întâmplat şi se întâmplă, astăzi am de la ora 17.00 întâlnire cu toate entităţile implicate în mecanismul cardului de energie şi ne vom ţine de data scadentă”, a replicat ministrul.
Marcel Boloș a mai precizat că în luna februarie banii pentru cardul de energie vor intra în conturile Poştei, iar în martie vor fi putea fi plătite facturile cu acesta.
”În luna februarie, aşa cum am promis, banii vor intra în conturi Poştei Române şi de acolo se încarcă sumele în cont pentru fiecare beneficiar, sumele în mandat, aşa se chema, dar este o operaţiune simplă de mandat poştal. Începând cu 1 martie tot ce am menţionat până acum face posibilă plata faţă de furnizorii de energie să aibă loc”, a mai afirmat Boloş.