Marcel Ciolacu anunță oficial că a semnat contractele prin care se va realiza Cloud-ul Guvernamental. Este vorba despre sistemul online care va interconecta bazele de date ale instituțiilor statului și va reduce semnificativ birocrația în următorii ani. Marcel Ciolacu a ținut să mai explice faptul că acesta este un pas esențial în digitalizarea sistemului public, pentru că începând din 2025 fiecare român va putea interacționa digital cu instituțiile statului și nu vom mai fi nevoiți să aducem zeci de hârtii.
„De 30 de ani, birocrația ne impune să stăm la cozi, să depunem o cerere on-line la ghișeul de la etajul 2 sau, mai rău, să ne luăm concediu pentru a obține o hârtie pe care statul este obligat să ne-o dea!
Din punctul meu de vedere, nu doar ca prim-ministru, ci ca simplu cetățean, digitalizarea administrației este printre cele mai importante lucruri, atunci când spunem că vrem o țară ca afară. O țară în care statul este în slujba cetățeanului, nu invers!
Pentru că digitalizarea va interzice instituțiilor să pună românii pe drumuri sau să-i transforme în curieri!
Prin semnarea acestui contract astăzi, toate serviciile publice oferite de instituții vor fi într-un singur loc, iar românii vor putea accesa toate serviciile publice digitale printr-un click pe telefon sau pe calculator. Și, cel mai important, toate instituțiile vor vorbi aceeași limbă și vor funcționa în același sistem informatic, într-un mod securizat, la cele mai înalte standarde globale.
Citește și: Anunțul major așteptat de toți pensionarii din România. Marcel Ciolacu: „O creștere medie de 650 de lei”
În 2025 se vor digitaliza instituțiile publice
Premierul Marcel Ciolacu susține că în același timp, unind într-un singur sistem informatic toate instituțiile, România face o serie de economii la buget și aducem eficiență pentru fiecare român și pentru fiecare companie din România.
„Astăzi, fiecare dintre noi își gestionează aproape toate aspectele vieții moderne prin intermediul telefonului. În 2025, odată cu finalizarea celor două contracte – cel semnat astăzi și cel semnat în martie, vom putea interacționa digital cu instituțiile publice, fiecare român putând solicita și primi documentele necesare, de oriunde, oricând, în deplină siguranță.
Asta înseamnă dispariția birocrației, a cozilor de la ghișee, a inutilului pus pe drumuri cu care suntem obișnuiți !
Asta însemnă o reformă autentică a administrației statului, transformarea digitală a României !
Doar prin digitalizarea reală a statului putem construi un sector public modern, sigur și eficient, care lucrează pentru români și firmele românești.
Închei cu o rugăminte… având în vedere experiența de la Registrul Comerțului, vă solicit un singur lucru : faceți toate verificările necesare înainte de a trece sistemul din off-line în on-line! Digitalizarea trebuie să le simplifice oamenilor viața, nu să le-o îngreuneze”, a declarat Marcel Ciolacu.
Vezi și:Românii care primesc mai mulți bani la 1 octombrie. Bonus din partea Guvernului