Cea mai tranzitată autostradă din România intră în reparații. Premierul Marcel Ciolacu a anunțat, la începutul ședinței de Guvern, că se alocă un miliard de lei pentru reabilitarea Autostrăzii A1 București-Pitești, cea mai tranzitată autostradă a României. De altfel, Guvernul va aloca 11 miliarde de lei pentru reabilitarea liniei ferate Focșani-Roman, aproximativ 150 de kilometri de cale ferată.
„Avem confirmarea oficială că ne-am ținut promisiunile făcute românilor la început de mandat. Inflația a scăzut sub 6% în aprilie și consumul privat arată o revenire solidă în primul trimestru. Practic, consumul populației începe să redevină, alături de investiții, un motor al creșterii economice.
Însă investițiile rămân factorul decisiv al dezvoltării noastre economice iar azi aprobăm noi proiecte majore. În primul rând, investim 11 miliarde de lei pentru reabilitarea liniei de cale ferată Focșani-Roman. Sunt în special bani europeni pentru aproape 150 de kilometri de cale ferată, cu termen de realizare de 3 ani. Iar în domeniul rutier alocăm 1 miliard de lei din bugetul de stat pentru a reabilita un sector de 42 de kilometri din Autostrada A1.”, declarat Marcel Ciolacu, la începutul ședinței de Guvern.
,,Proiectul urmărește reabilitarea și aducerea la o stare de viabilitate corespunzătoare a sectorului de autostradă, cuprins între km 44+000 – km 86+000. În conformitate cu situația de viabilitate a drumurilor, autostrada A1 între km 44+000 – km 86+000, are durata normată de funcționare expirată din 2005, iar ultima reparație capitală (reabilitare) a fost realizată în anul 2000. Sectorul studiat tranzitează următoarele Unități Administrativ Teritoriale: județul Giurgiu pe sectorul cuprins între km 44+000 – km 48+922; județul Dâmbovița, între km 48+922 – km 80+182; județul Argeș, între km 80+182 – km 86+000. Lungimea amplasamentului pe care sunt prevăzute lucrările este de 42 km.
Expertiza tehnică realizată, relevă următoarele defecte: degradări de tip structural (pe aprox. 46% din suprafața drumului): – degradări datorate oboselii structurii rutiere; faianțări, fisuri și crăpături longitudinale și transversale; gropi care afectează structura rutieră; – degradări de suprafață (pe aproximativ 56% din suprafața drumului): degradări de margine; fisuri și crăpături transversale; gropi care afectează stratul de suprafață; suprafață cu ciupituri; cedări de acostamente. Astfel, pe sectorul rutier analizat, în conformitate cu prevederile Normativului privind evaluarea stării de degradare a îmbrăcămintei bituminoase pentru drumuri cu structuri rutiere suple și semirigide – indicativ AND 540/2003, au rezultat valori ale indicilor de evaluare structurală și ai stării de degradare ce încadrează îmbrăcămințile asfaltice, în special Calea 2, la calificativul de stare “REA”.
Degradări la podețe: Elementele principale de rezistență ale infrastructurii și suprastructurii podețelor sunt într-o stare avansată de degradare. Se observă fisuri și crăpături în elementele de rezistență. Armăturile nu mai au acoperirea de beton, fiind vizibile și ruginite; Calea pe unele podețe, coronamentele și fața văzută a betoanelor, prezintă degradări masive; Albiile traversate nu sunt amenajate corespunzător pentru debite mari.
Astfel, se pot concluziona următoarele:
– starea tehnică a podețelor este nesatisfăcătoare;
– elementele constructive sunt într-o stare avansată de degradare, având durata normată de funcționare depășită. Șanțurile existente din beton sunt degradate.” Proiect Hotărâre de Guvern.
Ai mai putea citi și: Planta care îmbogățește românii peste noapte! Se obțin 30.000 de euro la hectar