Julien Munch, CEO al Carrefour România, afirmă că produsele sub marcă proprie sunt din ce în ce mai regăsite în coșul de cumpărături al clienților, relatează zf.ro. Ultimele informații arată că românii sunt din ce în ce mai prudenți, dar mai ales, încearcă să obțină cel mai bun raport calitate-preț.
Julien Munch afirmă că românii sunt mult mai atenți la produsele pe care le pun în coșul de cumpărături. Concret, CEO-ul de la Carrefour constată că foarte mulți dintre consumatori își îndreaptă atenția către portofoliul de mărci private al companiei, în contextul unei inflații și a unor prețuri crescute.
„Observăm o abordare mai prudentă a clienţilor, cu mai multe opţiuni din portofoliul de mărci private al companiei.
În acest context inflaţionist, clienţii încearcă să obţină cel mai bun raport calitate-preţ în funcţie de resursele lor şi să îşi echilibreze bugetul”, relatează Julien Munch.
Peste 32% din vânzările realizate la nivelul grupului Carrefour se referă la produsele sub marcă proprie. Totodată, CEO-ul companiei precizează că această creștere puternică este regăsită în mai multe supermarketuri din România, dar totodată, nu a oferit date concrete privind piața locală.
Munch afirmă că românii sunt mult mai atenți la produsele pe care le pun în coșul de cumpărături, dar totodată, consumatorii sunt puși sub o mare presiune. Factorii externi au o mare influență din acest punct de vedere, referindu-ne la contextul economic și social. În același timp, CEO-ul de la Carrefour spune că românii sunt mult mai atenți la prețul produselor, comparativ cu 2019 sau 2020.
„Clienţii sunt supuşi unei presiuni mai mari din partea factorilor externi, cum ar fi contextul economic şi social.
Tendinţa pe care o observăm este că românii sunt mai atenţi la preţ acum, comparativ cu 2020 sau 2019, şi mai responsabili în consum”, spune Munch.
La nivelul altor țări, rezultatele sunt similare sau chiar mai bune decât cele obținute în România. Datele companiei de cercetare NielsenIQ arată că mărcile private au o cotă de piață de 31.9%. În același timp, în Spania a ajuns la nivelul uriaș de 43.5%. Pe plan local, mărcile private ajunseseră doar la 16.2% în 2022, însă ritmul de creștere era unul dintre cele mai puternice.
Te-ar putea interesa și: Românii au cheltuit 6,3 miliarde de euro pe cumpărături online în 2022. 66% din utilizatorii de internet din România au plasat cel puțin o comandă