- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Mare grijă ce produse cumpăraţi. Protecţia Consumatorilor a amendat Metro Constanţa cu 55.000 de lei. Ce neregului s-au găsit în magazin

15 May, 18:15 • Toma Anca
Protecţia Consumatorilor a amendat Metro Constanţa cu 55.000 de lei pentru mai multe nereguli, printre care o vitrină de congelator murdară şi nerespectarea regimului promoţiilor. De asemenea, a fost găsit peşte care mai avea trei zile de valabilitate expus printre celelalte sortimente.
Mare grijă ce produse cumpăraţi. Protecţia Consumatorilor a amendat Metro Constanţa cu 55.000 de lei. Ce neregului s-au găsit în magazin

Protecţia Consumatorilor a amendat Metro Constanţa cu 55.000 de lei. Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Constanţa a anunţat, luni, printr-un comunicat, că a desfăşurat o acţiune de verificare la magazinul din Constanţa aparţiând lanţului Metro Cash & Carry Romania SRL.

Citeşte şi: Costurile sunt umflate de un important retail, care controlează mai mult de jumătate din piața alimentară. Protecția Consumatorilor susține că produsele sunt vândute la prețuri cu 20-30% mai mari

Protecţia Consumatorilor a amendat Metro Constanţa cu 55.000 de lei

În urma controlului, au fost date amenzi în valoare totală de 55.000 de lei şi s-a propus încetarea practicilor comerciale incorecte, respectiv acţiuni înşelătoare în raport cu principalele caracteristici ale produselor şi preţul sau modul de calcul al preţului acestora ori existenţa unui avantaj specific al preţului.

Astfel, echipele de control au descoperit că era vândut peşte proaspăt, cu oferta de reducere a preţului de “-40%, în limita stocului disponibil”, fără a se menţiona că produsele sunt în ultimele trei zile de valabilitate. Comisarii CJPC au constatat că acestea se aflau expuse între alte sortimente de peşte, fără a fi depozitate într-un loc special, cu informarea consumatorilor în acest sens.

Alte nereguli găsite au fost: nerespectarea regimului promoţiilor, existând diferenţe de preţ între produsul de referinţă şi pachetele aflate la comercializare, şi folosirea unei vitrine congelator neigienizate, cu calea de rulare a geamului mobil cu depuneri de praf şi grătarele murdare.

Lidl și-a înșelat teatral toți clienții

Un magazin ce aparține gigantului Lidl a fost prins de autorități încercând să înșele sute de clienți. Protecția Consumatorilor i-a aplicat o amendă rcord, scrie tvneamt.ro.

Mai exact, conform jurnaliștilor din presa locală citată, magazinul Lidl de langă McDonald`s-ul din Piatra Neamț primit o amendă de 100.000 lei, adică peste 20.000 de euro – de la Protectia Consumatorului Neamț.

Sancțiunea fără precedent pentru Lidl din Neamț a fost aplicată ca urmare a faptului că la Lidl, clienții erau înșelați/furați pe față, după ce li se încasa un preț mai mare la casă decât prețul afișat la raft. Se pare că acest lucru se întâmpla la mai multe produse, nu doar la altul. Ce este cel mai grav este faptul că momentan nu se știe câte persoane s-au ales înșelate în acest fel. Conform directorului OPC Neamț, Vlad Ciurea, „un număr mare de consumatori au fost afectați”.

„Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor (CRPC) Regiunea Nord Est Iași a desfășurat, prin intermediul CJPC Neamț, o acțiune de control la un magazin din lanțul deținut de LIDL Discount, din municipiul Piatra Neamt, pentru a verifica modul în care sunt respectate prevederile legale în domeniu, în cadrul acestei unități”, a transmis Protecția Consumatorilor. (Vezi AICI mai multe detalii)

Urmărește Daily Business pe Google News