Noutăți în industria auto. Un document oficial arată că România este de acord cu aplicarea normelor Euro 7, însă statul român cere amânarea intrării acestora în vigoare timp de 3 ani de la adoptare, informează profit.ro.
Normele Euro 7 ar urma să intre în vigoare de la 1 iulie 2025. Ele au scopul de a înăspri regulile cu privire la poluatori, alții decât CO2, precum monoxidul de carbon și oxizi de azot. De asemenea, normele de poluare sunt concepute să abordeze particulele poluant rezultate din frâne și anvelope.
Opt state membre, printre care și România, au cerut renunțarea la noile reguli privind gazele și noxele de eșapament ale mașinilor. Principalul motiv se referă la faptul că acestea reprezintă o distragere de la obiectivul interzicerii vehiculelor cu motoare pe combuste. Ulterior, ministrul federal al Transporturilor din Germania a reușit să obțină pentru producători acceptarea motoarelor care utilizează combustibili sintetici, după 2035. El s-a declarat un adversar deschis al propunerii care urmează să introducă normele Euro 7 începând cu 2025.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: Consiliul UE impune noi reguli. Se anunță schimbări pentru stațiile de încărcare a mașinilor electrice
Un document arată care este poziția oficială a României cu privire la normele Euro 7: statul român și-a dat acordul pentru aplicare, însă cu amânarea intrării în vigoare pentru o perioadă de 3 ani de la adoptare. Responsabilul și coordonatorul de dosar este Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului. Instituția i-a transmis Comisiei Europene proiectul de Regulament al UE referitor la Euro 7, care „a ținut seama de interesele industriei auto din România”.
Observațiile României referitoare la proiectul de regulament Euro 7 au fost redactate în cadrul unui grup interministerial constituit pentru acest dosar, coordonat de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului. Ele „includ o aplicare a normei Euro 7, într-un termen de 3 ani de la adoptarea actelor de implementare de către Comisia Europeană”.
Documentul precizează că varianta finală a proiectului de regulament al UE nu presupune în mod obligatoriu să țină seama de această poziție, dar statul român este convins că noile norme de poluare vor întârzia 2 – 3 ani după adoptarea ultimelor acte de implementare. În momentul de față, normele de poluare rămân un subiect de negociere între statele membre UE și Comisia Europeană.
„Mai mult, din conținutul ultimului document de compromis transmis de președinția Suediei reiese faptul că intrarea în vigoare a Regulamentului Uniunii Europene referitor la EURO 7 se va realiza într-un termen de 2-3 ani de la adoptarea acestuia”, arată în documentul citat noul ministru al Mediului, Mircea Fechet.
Citește și: Tesla, dată în judecată pentru că a măsluit cifrele cu privire la autonomia maşinilor sale