Maristar e desemnat câștigător al obținerii contractului pentru modernizarea DN1A între Centura București și Mogoșoaia (juețul Ilfov). Forma constructoare Maristar este una dintre cele mai cunoscute și aceasta deține și contractul pentru Podul Fetești, dar și Podul Cernavodă. Ca în orice caz, dispune și de câteva întârzieri, ca în caul Podul Dâmbovicioara de pe DNN73.
Între Centura București și Mogoșoaia este o circulație abudentă, iar lotul de 1,2km era necesar a fi lărgit. A fost scos la licitațăie acel lot pe 24 martie 2023, iar cei șase constructori au oferit cele mai bune prețuri, însă Maristar a fost firma constructoare care a câștigat această licitație, oferind 61 de milioane de lei, cu peste 20 de milioane de lei mai puțin față de estimarea CNAIR de 85 de milioane.
„Am desemnat astăzi câștigătorul pentru proiectarea și execuția lucrărilor de lărgire la 4 benzi a DN 1 A sectorul cuprins dintre Centura București și intersecția cu șoseaua Chitila-Mogoșoaia (judetul Ilfov )! Asocierea MARISTAR COM SRL (lider) – HYDROSTROY AD, care a câștigat acest contract în valoare 61,56 milioane lei (fără TVA) finanțat din Fonduri Europene Nerambursabile, are la dispoziție 2 luni pentru proiectare și 10 luni pentru execuția lucrărilor.”, a declarat Cristian Pistol, Director General CNAIR, conform celor comunicate de Economedia.ro.
DN1A București-Buftea va fi extins la două benzi pe sens, pe o distanță de aproximativ 1,2 kilometri, începând de la Centura București (Pasajul Mogoșoaia) și până la Parcul Mogoșoaia. În mijlocul drumului, va fi amenajată o zonă mediană cu o lățime de un metru pentru parapete de siguranță, iar trotuarele vor avea o lățime de 2,5 metri. Proiectul include, de asemenea, construcția a două pasaje pietonale cu scări rulante și lifturi. Durata totală a proiectului, de la proiectare la execuție, este de 12 luni, cu 2 luni alocate proiectării și 10 luni pentru execuție. De asemenea, vor fi construite două pasaje pietonale subterane, primul la intrarea în Parcul Mogoșoaia și cel de-al doilea în apropierea Podului peste linia de cale ferată CF 700.
Oferte depuse la data de 22 mai:
„1. Asocierea BOG’ART SRL (lider) – ALPENSIDE SRL (Romania)
2. Asocierea IBB-HIB ROMANIA SRL (lider) – IBB HAUS-UND INDUSTRIEBAU GMBH (Romania – Germania)
3. Asocierea MARISTAR COM SRL (lider) – HYDROSTROY AD (Romania – Bulgaria)
4. TRACON SRL (Romania)
5. VIAROM CONSTRCT SRL (Romania)
6. Asocierea X-WAY INFRASTRUCTURE SRL (lider) – EN ELECTRIC PROIECT OFFICE SRL (Romania)”, sunt ofertele care au fost depuse transise de Cristian Pistol, conform celor de la Economedia.ro.