Studiul realizat de Reveal Marketing Research scoate la suprafață informații de interes despre această perioadă. Așa cum arată datele prezentate de stiripesurse.ro, românii sunt mai săraci ca niciodată de Paște în acest an.
Datele relatate de sursa citată arată că 85% dintre români vor petrece Paștele acasă, în familie. Comparativ cu rezultatele de anul trecut, putem constata că masa de Paște va fi mai puțin îmbelșugată pentru 75% dintre oameni.
Studiul realizat de Reveal Marketing Research arată că numărul de români care vor petrece Paștele acasă, în familie, este similar cu cel înregistrat în 2019. În aceeași ordine de idei, 11% au declarat că vor călători în țară sau în străinătate, în timp ce 24% precizează că vor merge în vizită la rude sau prieteni.
Cei mai mulți dintre români păstrează tradiția și fac Paștele în familie, alături de partenerul de viață (71%), copii (52%) sau părinți (49%). Pe de altă parte, petrecerea sărbătorii împreună cu grupul de prieteni este menționată într-o mare măsură de tinerii care au între 18 și 24 ani (34%).
Citește și: Vouchere sociale de 250 de lei. Ce alimente poţi cumpăra cu această sumă înainte de Paşte
Datele relatate de Reveal Marketing Research arată că 72% dintre angajații români beneficiază de un concediu prelungit cu ocazia sărbătorilor Pascale. Media este de 3 zile libere suplimentare, pe lângă cele legale. Anul acesta, 76% persoane au spus că vor merge să ia lumină în noaptea de Înviere. Mai mult decât atât, femeile au exprimat mai mult această dorință (81%), în comparație cu bărbații (72%).
Datele studiului arată că 45% dintre români țin post înainte de Paște. 19% postesc în Săptămâna Mare, 16% miercurea și vinerea, respectiv, 10% țin tot postul. 64% dintre persoane au spus că intenționează să cumpere un cadou pentru cineva drag, iar la acest segment s-a identificat o scădere considerabilă, având în vedere că 8 din 10 persoane rezonau cu această idee în 2019.
În topul persoanelor care vor primi cadouri de Paște se află copiii (64%), partenerul sau partenera de viață (61%) și părinții (40%). În cazul atenției materiale pentru aparținători se înregistrează o decreștere cu 11% față de 2019. Datele studiului realizat de Reveal Marketing Research arată că generația Z (18 – 24 ani) intenționează să le ofere părinților un cadou (70%) sau prietenilor (48%). Persoanele mature (+45) vor cumpăra o atenție pentru copii (76%).
În ceea ce privește bugetul alocat produselor alimentare, se pare că 24% dintre români vor investi mai puțin față de anii anteriori. Pe de altă parte, 51% dintre persoane au spus că vor aloca o sumă similară celei de anul trecut. În contextul scumpirilor accentuate, masa de Paște va fi mai puțin îmbelșugată, fie că ne referim la reducerea numărului de produse sau la alegerea celor mai mici prețuri.
Vezi și: Regiunile în care va ploua de Paște. ANM anunță schimbări de vreme