Firma suedeză Luvly produce mașini electrice și a reușit să se remarce în rândul șoferilor. Autoturismele sunt mici, fără emisii de CO2, dar cu toate acestea, sistemul de livrare a stârnit controverse. Așa cum relatează ziare.com, producătorul trimite mașinile pe bucăți către clienți, tocmai pentru a economisi.
Din dorința de a reduce costurile, Luvly a creat un sistem similar cu cel regăsit la Ikea: mașinile sunt fabricate pe bucăți înainte de a fi trimise către clienți. În acest fel, firma suedeză economisește din perspectiva transportului. Într-un singur container ar încăpea doar 4 autoturisme, în schimb, dacă sunt dezasamblate, încap 20 de exemplare în același loc. Același lucru se întâmplă și cu mobila de la Ikea.
Cu toate acestea, față de clienții care comandă mobilă de la cunoscutul lanț de magazine, șoferii nu se ocupă pe cont propriu de asamblare. Firma suedeză deține mai multe fabrici regionale care se ocupă de montaj.
Sistemul se va aplica la nivelul mai multor modele care urmează să apară, inclusiv o mașină sport cu trei roți sau o dubă mică. Până la ora actuală, Luvly a produs un singur model. Acesta este destinat mediului urban: autoturismul consumă puțin și este mic. Modelul măsoară doar 2.7 metri lungime și 1.5 metri lățime.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: 400 de lei lunar pentru 1.000 de kilometri parcurși cu o mașină electrică. Sunt pregătiți românii să renunțe la mașinile clasice?
Totodată, mașina electrică produsă de firma suedeză are 1.43 metri înălțime și atinge până la 900 kilometri la oră. Bateria este de 6.4 kilowați, iar cu o singură încărcare, șoferii pot circula o distanță de aproximativ 100 kilometri. Prețul de pornire pentru mașinile electrice Luvly pornește de la 11.000 de dolari.
Modelul cântărește doar 380 kilograme, ceea ce duce la emisii de fabricație mai mici, dar mai ales, prin intermediul consumului redus de energie, mașina are nevoie de o baterie mai mică pentru a se deplasa, formată din două unități separate, fiecare cântărind 15 kilograme, care de altfel, sunt detașabile. Acest lucru înseamnă că autoturismul poate fi conectat la priză pentru a fi încărcat.
În cazul în care șoferul parchează în stradă și nu are acces la un punct de încărcare, acesta poate lua bateria cu el până la cea mai apropiată stație. Pentru că bateria este de dimensiuni mici, acest lucru înseamnă că viteza de încărcare este una rapidă.
Șoferii nu au nevoie de un încărcător special sau de prize de mare amperaj, căci o simplă priză obișnuită este suficientă. Numele Luvly vine de la „Light Urban Vehicle”, ceea ce transmite încă de la bun început planurile companiei: să producă mașini mici, special concepute pentru utilizarea și deplasarea în oraș, ultraeficiente.
Citește și despre: Care sunt diferențele de cost dintre o mașină clasică și o mașină electrică. În cât timp poți recupera o investiție de 15.000 mii de euro