Testele arată că mașinile electrice au o autonomie reală mai mică și de trei ori decât cea promisă de producători. Să ieși din oraș cu o mașină electrică și să pleci cu ea la drum lung, cel puțin în România anului 2024, este cu adevărat o provocare, din cauza infrastructurii de încărcare precare.
O analiză a publicației de specialitate What Car, mașinile electrice ar avea, de fapt, o autonomie cu o treime mai mică decât cea anunțată. Asta înseamnă că nu te poți baza în toate cazurile că vei face respectivul număr de kilometri și e posibil să te trezești că mașina te lasă în drum, chiar dacă știi că ai fi putut să mai rulezi, scrie The Telegraph.
„Majoritatea soferilor sunt constienti de faptul ca cifrele privind numarul de kilometri pe galon indicate pentru masinile pe benzina si diesel sunt mai mici cu aproximativ 25% decat cele din lumea reala”, a punctat Edmund King, presedintele AA.
„Lexus UX 300e Takumi, in valoare de 57.000 de lire sterline, a inregistrat o autonomie cu 100 de mile mai mica decat cea anuntata, de 273 de mile. Lexus RZ 450e Takumi a inregistrat al doilea cel mai mare deficit, cu o autonomie cu 92 de mile mai mica decat cea anuntata de 251”, se arata în articol.
Citește și: Harta 2024 a stațiilor de încărcare pentru mașinile electrice din România
Specialiștii recomandă ca aceste cifre să fie privite astfel: ca pe un studiu, dar pentru a te convinge cu privire la performanțele unei mașini anume, poți să realizezi acest lucru doar conducând-o la drum lung, în mai multe condiții. Doar astfel, la nivel individual, vei afla dacă mașina respectivă are autonomia promisă.