În 2023, Tesla Model Y a dominat vânzările în Europa. Conform informațiilor furnizate de Data Force, anul trecut, Modelul Y a bifat 254.822 de unități. Pe locul al doilea în clasamentul general s-a aflat Dacia Sandero (235.893 de exemplare). Ultimul loc pe podium a fost ocupat de Volkswagen T-Roc (206.438 de unități).
Iar producătorii sunt opțimiști pe acest segment, mai ales că programul Rabla Plus va continua și în 2024, chiar dacă cu un ecobonus redus la jumătate (de la 51.000 de lei la 25.500 de lei pentru cei care casează o mașină veche și cumpăra una nouă electrică).
Bugetul alocat Programului Rabla Clasic 2024 este de 300 de milioane de lei, iar pentru Programul Rabla Plus, bugetul este de 1 miliard de lei.
Citește și: Dosare noi aprobate în cadrul programelor Rabla Plus şi Rabla Clasic. Ce valoare are ecotichetul emis de Administraţia Fondului pentru Mediu
Mașinile electrice, cu 30% mai scump de reparat decât automobilele pe benzină și diesel
Mașinile electrice sunt cu 30% mai scump de reparat decât automobilele pe benzină și diesel, potrivit datelor unuia dintre cei mai mari brokeri de asigurări din Statele Unite, citate de newsweek.ro.
Citește și: Proprietarii de mașini electrice trebuie să știe. Problemele ascunse care îi lasă fără bani în portofel
Costurile medii de reparație în cazul mașinilor electrice sunt considerabil mai mari decât pentru modelele echivalente cu motor termic. Și nu prețul bateriei e „problema”, în cazul avarierii acesteia, în general, mașina electrică fiind declarată direct daună totală economică de asigurători.
Conform datelor broker-ului de asigurări Mitchell pe primele 3 luni din 2024, unul dintre cei mai mari din SUA, care procesează anual zeci de milioane de contracte cu peste 300 de societăți de asigurări și 20.000 de service-uri, mașinile electrice sunt cu 30% mai scump de reparat, în medie, decât automobilele pe benzină și diesel.
Concret, în primul trimestru al anului, factura medie de reparații pentru o mașină electrică în SUA, inclusiv pentru modelele Tesla, a fost de 6.066 de dolari, adică cu 29% sau 1.363 de dolari mai mare decât cea pentru automobilele cu motoare cu ardere internă, conform Mitchell.
Principalul factor care face ca reparațiile la mașinile electrice să fie mult mai scumpe decât la vehiculele echivalente pe benzină și motorină este manopera.