CFR Călători va introduce trenuri suplimentare pe ruta Râmnicu Vâlcea – Sibiu şi retur, ca urmare a închiderii circulaţiei rutiere pe Valea Oltului, în perioada 8 iulie – 9 august 2024, a anunţat CFR Călători.
Astfel, călătorii vor avea la dispoziţie o capacitate dublă de transport faţă de cea proiectată în Mersul Trenurilor 2023/2024, în principal la trenurile de navetă de pe ruta Râmnicu Vâlcea – Lotru – Sibiu şi retur (R 2061, R 2064, RE 2012, RE 2014).
Citește și: S-a închis oficial Valea Oltului! Rutele ocolitoare anunțate de CNAIR
Potrivit sursei citate, trenul RE 2012 va circula şi în zilele de sâmbătă (13 iulie, 20 iulie, 27 iulie şi 3 august 2024) pe ruta Sibiu – Râmnicu Vâlcea şi va avea opriri în toate staţiile de pe această rută.
Totodată, în vederea preluării cerinţelor de trafic ale pasagerilor, vor fi introduse în circulaţie următoarele trenuri suplimentare: trenul R 13081 Râmnicu -Vâlcea (pl. ora 11:00) – Lotru (sos.ora 11:50/ pl.ora 11:51) – Sibiu (sos.ora 14:09); trenul R 13082 Sibiu (pl. ora 23:49) – Lotru (sos. ora 02:03); trenul R 13083 Râmnicu -Vâlcea (pl. ora 19:16) – Lotru (sos.ora 20:07/pl. ora 20:08) – Sibiu (sos.ora 22:21); trenul R 13085 Lotru ( pl, ora 04:23) – Sibiu ( sos.ora 06:45).
Trenurile suplimentare vor avea opriri în toate staţiile din parcurs.
„Pentru a avea o predictibilitate a cererii de transport şi pentru a ne putea adapta cât mai bine capacitatea de transport la numărul de locuri solicitat, CFR Călători recomandă planificarea din timp a călătoriei, inclusiv cumpărarea legitimaţiilor de călătorie”, au transmis reprezentanţii CFR Călători.
Valea Oltului, o cale rutieră cu importanță strategică, a fost închisă de luni, 8 iulie, pe o perioadă de 30 de zile pentru lucrări de reparație și modernizare. Închiderea circulației pe timpul zilei este esențială pentru a finaliza lucrările într-un timp mai scurt, evitând o prelungire de 10 luni a proiectului și penalități de întârziere care ar putea ajunge la 80 de milioane de lei. În plus, amânarea lucrărilor ar putea duce la pierderea fondurilor europene alocate prin Programul Transport, disponibile doar până în 2030.
Decizia de a face lucrările de defrişare în zona Văii Oltului în timpul verii a fost luată deoarece se poate lucra timp de 14 ore pe zi, în condiţiile în care astfel de lucrări în pădure, pe munţi, la 70-100 de metri deasupra carosabilului, nu pot fi făcute pe parcursul nopţii, a declarat, luni, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.
„Pe unul dintre loturile (Autostrăzii Piteşti – Sibiu n.r.), de la Boiţa la Cornetu, trebuie să se facă defrişări pe vreo 36 de hectare de pădure. 10 hectare dintre acestea sunt în adiacenţa carosabilului, cu înălţimi variind până la 70-80 metri deasupra carosabilului. Lucrările, ca să poţi să le faci, trebuie să le faci doar pe parcursul zilei. Nu există să te duci în pădure pe munţi la 70-100 de metri deasupra carosabilului şi să lucrezi noaptea. Nu se poate aşa ceva. Pui în pericol viaţa celor care fac aceste lucrări. De ce vara, în lunile iulie şi august? (…) Suntem în situaţia în care lucrăm 14 ore pe zi. Azi au început la ora 6:00 lucrările, la ora 20:00 s-a dat drumul la trafic până la 6:00 dimineaţa, cu două jumătăţi de oră pe parcursul zilei, unde cei care se află pe raza acestor 8 km, de fapt vorbim de 8 km de pe Valea Oltului, pentru ca riveranii să poată să intre sau să iasă inclusiv în intervalul acesta de de 14 ore, timp de jumătate de oră dimineaţa, jumătate spre după-amiază, pe la ora 16:00, dacă nu mă înşel”, a explicat Grindeanu, la Antena 3.
Acesta a precizat că începerea lucrărilor de defrişare în toamnă era o decizie riscantă, pentru că în zona de munte, din luna septembrie, începe anotimpul ploios.
„Vorbim de o zonă de munte, unde din septembrie începe anotimpul ploios. (…) Dacă încep ploile, cele 80 de milioane despăgubiri pe care ar trebui să le plătim le plăteşte cine? (…) Următoarea fereastră de oportunitate este când revine anotimpul frumos, undeva în mai-iunie. (…) Anul acesta nu s-a putut începe defrişarea în mai, pentru că n-au fost obţinute avizele. Noi am dat aceste contracte şi ei trebuie să îndeplinească nişte paşi, trebuie să-şi obţină toate avizele şi de la Romsilva, şi de la agenţiile de mediu, pentru că nu sunt lucrări simple. Au obţinut toate aceste avize, am depus toate dosarele şi s-a obţinut inclusiv acceptul de la Poliţia Rutieră”, a subliniat şeful MTI.