În 2015, anul de dinaintea listării pe Bursa de Valori București, MedLife era o afacere de circa 90 de milioane de euro.
Între timp afacerea a crescut accelerat, estimările pentru anul acesta vizând un nivel de 400 de milioane de euro. Această creștere a grupului privat de servicii medicale a fost susţinută de 48 de achiziţii, cele mai multe fiind făcute în 2022.
Reprezentantul MedLife a declarat că, pe termen scurt, operatorul de servicii medicale se va concentra pe consolidare, dar pe termen lung ţinta de business este atingerea pragului de 1 mld. euro.
Te-ar putea interesa și: Care sunt șansele unui meseriaș în construcții, care vrea să se întoarcă în țară din Spania, să câștige un salariu „ca afară”
Pentru primul semestru al acestui an, MedLife a raportat un profit net de 45,6 milioane de lei, la o cifră de afaceri consolidată de 860 de milioane de lei, în urcare cu 27%, evoluţie bazată pe creşterea organică a liniilor de business şi pe achiziţii.
„Anul acesta sperăm să închidem cu 400 mil. euro. Vedem MedLife ca fiind un jucător regional în 5 ani care va fi acoperit toate zonele importante din România. Ne propunem ca în 5-10 ani să fim un jucător de 1 mld. euro. Acesta este obiectivul nostru strategic“, a spus Dorin Preda, directorul executiv al MedLife, în cadrul ultimei ediţii a emisiunii # AntreprenoriiRoMâine, un proiect ZF susţinut de MedLife.
Unul dintre principalele instrumente care au dus la creşterea accelerată a afacerilor MedLife a fost politica de achiziţii a grupului.
Cea mai recentă achiziţie a vizat preluarea a 51% din acţiunile Provita, grup fondat de către soţii Ada şi Ovidiu Palea, care deţine în Bucureşti un spital multidisciplinar, două centre de imagistică, un laborator şi un centru de instruire în terapia durerii, singurul din Europa Centrală şi de Est.
Tranzacţia se alătură altor 12 procese de achiziţie derulate de MedLife doar anul acesta, unul complicat din punct de vedere economic.
„Primul pas în afara Bucureştiului pentru MedLife a fost la Timişoara. Trei ani ne-am chinuit să ţinem pe linia de plutire acel business, dar am învăţat că medicina este foarte diferită de la o zonă la alta. Am înţeles că avem nevoie de suport local şi de oameni care să înţeleagă foarte bine particularităţile fiecărei pieţe. Nu am abandonat niciodată ideea de dezvoltare organică, dar mereu prima opţiune a fost să găsim un partener în fiecare regiune. Abia apoi am luat în calcul o dezvoltare organică“, a declarat Dorin Preda
Executivul MedLife a precizat că fiecare tranzacţie a fost bine studiată, de-a lungul anilor MedLife dezvoltându-şi pe plan intern echipe dedicate proceselor de achiziţie.
„Acum avem o echipă de achiziţii care este structurată pe companii mari şi pe companii mai mici, avem o echipă de evaluare a oportunităţilor, a calităţii companiilor şi a antreprenorilor. Aceste echipe duc discuţiile până la semnare. Ne uităm cu mult timp înainte pe cifre. Ştim foarte bine cum arată companiile, care sunt punctele lor forte şi slabe.“
Potrivit directorului executiv al companiei, linia de demarcaţie între companiile mici şi mari este de 4-5 milioane de euro ţinând cont de caracterul încă fragmentat al pieţei de servicii medicale.
Citește și: Statul vrea să dea bani tinerilor! Ce trebuie să facă pentru a primi lunar tichete în valoare de 150 de lei
Dorin Preda a oferit detalii suplimentare cu privire la continuarea proceselor de integrare a afacerilor achizitionate:
„În perioada ce urmează, ne vom concentra pe finalizarea proceselor de integrare şi pe consolidarea businessurilor pe care le-am achiziţionat anul acesta. La 4-5 tranzacţii pe an puteam să derulăm procesul de intregrare fără să oprim procesul de achiziţii.“
Concomitent cu partea de integrare, atenţia MedLife se va concentra în continuare pe businessurile care se mulează pe cele 6 direcţii de dezvoltare ale gupului şi anume pe partea de clinici, cea de laboratoare, spitalele, abonamentele medicale, farmacii şi partea de stomatologie, a adăugat directorul executiv al companiei.
Dorin Preda spune că deşi se aşteaptă la un an 2023 dificil ţinând cont de contextul economic, piaţa pe care activează MedLife este mai rezistentă faţă de alte sectoare la diferite crize.