Mega Image rămâne un jucător principal în industria de retail alimentar. Compania a informat ce planuri are pentru 2023, relatează zfcorporate.ro.
Criza de personal, implementarea unor norme legislative majore, inflația care rămâne în continuare la peste 10% și scăderea puterii de cumpărare sunt câteva dintre evenimentele pe care reprezentanții Mega Image le identifică drept marcante în sectorul de comerț alimentar în 2023. Responsabilii companiei informează că industria de retail va continua să fie competitivă și în acest an.
Te-ar putea interesa și: Câți angajați a avut Kaufland în 2022. Retailerul alimentar a devenit cel mai mare angajator privat din România
„Industria de retail va continua să fie foarte competitivă şi în acest an, fie că vorbim de magazinele fizice, fie de cele online. Provocările de anul trecut continuă şi anul acesta, iar aici enumerăm inflaţia costurilor şi a preţurilor, scăderea puterii de cumpărare a populaţiei, criza pieţei muncii şi implementarea mai multor norme legislative cu impact major în activitatea şi bugetele retailerilor – ca de exemplu implementarea Sistemului Garanţie-Returnare în toate magazinele până la 30 noiembrie 2023”, declară reprezentanții Mega Image.
Anul trecut a fost marcat de mai multe crize care s-au suprapus, începând cu cea determinată de declanșarea războiului și până la inflația care s-a dus dincolo de 15% în a doua parte a anului. Toate aceste evenimente au avut loc după alți doi ani marcați de pandemie, care și-au pus amprenta asupra mediului de business.
„Toate schimbările majore din perioada recentă ne-au permis şi ne-au obligat, în acelaşi timp, să ne adaptăm. În continuare, considerăm că există un potenţial uriaş de exploatat (în retailul românesc – n.red.)”, spun responsabilii.
Reprezentanții companiei au anunțat că rețeaua Mega Image se va extinde și în 2023. Cu toate acestea, ei nu oferă informații clare despre bugetul pe care îl au la dispoziție sau despre numărul de deschideri planificate.
„Vom continua şi anul acesta să investim în extinderea reţelei şi în procesul de rebranding pentru magazinele existente.
Toate aceste proiecte necesită o analiză detaliată, investiţii importante şi o execuţie internă foarte eficientă”, declară reprezentanții companiei.
Responsabilii au precizat că își doresc să accelereze mai multe proiecte de digitalizare și automatizare în 2023. Compania se va concentra în mod special pe zona de e-commerce, fiind considerată un teritoriu strategic.
„În 2023 ne-am propus şi să accelerăm o serie de proiecte de digitalizare şi automatizare, atât în ceea ce priveşte interacţiunea cu furnizorii, consumatorul şi instituţiile statului, cât şi în activităţile interne. Zona de e-commerce continuă să fie un teritoriu strategic, pe care Mega Image îl consolidează”, spun responsabilii.
„Platforma proprie online a rămas în centrul strategiei pe termen lung, Mega Image fiind un supermarket care a dezvoltat o platformă pentru cumpărături online cu o integrare completă a serviciilor: de la depozit propriu, la platforma online şi aplicaţia de mobil cu serviciul de livrare rapidă”, adaugă ei.
Citește și despre: România, la un pas de criză alimentară! Carnea de vită dispare din magazine. „Suntem la cea mai mare scădere din ultimii 30 de ani”