- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Mega Image renunță la 87 de magazine, din 44 de localități, pentru a primi acordul Consiliul Concurenței în vederea preluării Profi

22 Oct, 21:10 • Bocioacă Bianca
Mega Image se angajează să cesioneze 87 de magazine, din 44 de localități în care activitățile retailerului se suprapun cu cele ale magazinelor Profi.
Mega Image renunță la 87 de magazine, din 44 de localități, pentru a primi acordul Consiliul Concurenței în vederea preluării Profi

Mega Image este de acord să vândă 87 de magazine din rețeaua sa, pentru a demonstra reprezentanților Consiliului Cpncurenței că preluarea Profi nu va duce la un dezechilibru concurențial în piața de retail.

„Mega Image anunță că, în completarea angajamentelor privind achiziția Profi, după ce au fost propuse angajamente comportamentale privind piața din amonte, au fost definitivate și propuse Consiliului Concurenței o serie de angajamente structurale privind piața din aval (piața de comercializării cu amănuntul a produselor de larg consum)”, se menționează într-un comunicat de presă al Mega Image.

Citește și: Câţi bani ia statul ca impozit şi taxe de la un angajat român. Suma ajunge la aproape 50% din sdalariul brut

Angajamentele specifice piețelor locale fac parte integrantă din pachetul complet al angajamentelor propsue de grupul olandezo-belgian Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, alături de angajamentele comportamentale supuse consultării publice de către Consiliul Concurenței în data de 09.10.2024.

Mega Image vinde 87 de magazine

„Angajamentele asumate garantează că aprobarea tranzacției, în condițiile implementării lor, asigură păstrarea unui just echilibru concurențial pe piață, angajamentele fiind de natură să înlăture complet îngrijorările exprimate de Consiliul Concurenței cu privire la piețele locale. Astfel, Ahold Delhaize se angajează să cedeze activitățile de vânzare de bunuri de larg consum aferente unui număr total de 87 de magazine în vederea reducerii cotei de piață cumulative si a numarului de magazine în zonele relevante, către unul sau mai mulți cumpărători adecvați și evaluați în baza unor criterii obiective și calitative, cu aprobarea prealabilă a Consiliului Concurenței”

, spun oficialii Mega Image.

Angajamentele propuse constau în cesionarea activității comerciale a unor magazine din București, Ilfov, Cluj, Timișoara și alte județe, iar cesionarea va fi realizată sub forma unui transfer de business, fără întreruprea activității pentru niciun dintre magazinele implicate.

„În linie cu valorile esențiale ale grupului Ahold Delhaize, clarificăm faptul că întreg personalul implicat în desfășurarea activității magazinelor ce urmează a fi cesionate va fi protejat pe parcursul întregului proces și va fi transferat, alături de toate drepturile și beneficiile decurgând din lege, către cumpărătorul/cumpărătorii adecvat/adecvați”.

Conform regulilor specifice concentrărilor economice, cumpărtorul și/sai cumpărătorii vor trebui să îndeplinească o serie de condiții de eligibilitate menite să asigure viabilitatea și continuitatea activității comerciale cesionate. Astfel, entitățile interesate trebuie să îndeplinească toate cerințele legale aplicabile pentru a prelua activitatea.

Totodată, cumpărătorii vor fi supuși aprobării Consiliului Concurenței, ceea ce înseamnă că orice acord final va fi încheiat doar după aproparea Consiliului Concurenței.

„Reiterăm că transmiterea în consultare publică de către Consiliul Concurenței a angajamentelor propuse constituie un pas procedural normal și obligatoriu, reglementat de regulile aplicabile în materia concentrărilor economice”, concluzionează Mega Image.

Citește și: Nouă eră a călătoriilor din România: trenurile CFR Călători vor avea WiFi în fiecare vagon

Chichițele din spatele tranzacției Mega Image – Profi

Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, declara anterior că „chiziţia pe care vrea Mega să o facă, a lui Profi, este cea mai complicată operaţiune de concentrare economică pe zona de comerţ alimentar de până acum”.

El a sublinat că instituția pe care o conduce urmărește cota de piață, să nu fie prea mare, însă, de această dată, a mai fost introdus un criteriu – să nu fie prea multe magazine.

„Deci îi obligăm să vândă din zonele unde au fie cifră de afaceri, deci din total vânzări în zona respectivă au cotă mare – cotă mare pentru noi înseamnă peste 40% – sau unde au foarte multe magazine, unde au peste 30-40% din magazine”, a mai spus Bogdan Chiriţoiu.

El a menționat că în cazul acestei tranzacții autoritatea se uită și la impactul asupra furnizorilor.

„Şi acolo iarăşi am pus deja în dezbatere publică, de 10 zile, o serie de angajamente pe care vrea Mega să şi le ia. Asta vizează două lucruri. Ideea e cum îi tratezi pe aceşti furnizori care în general sunt români, că sunt firme mai mici, în general local. Am spus: unu, să avem nişte reguli generale privind listarea şi delistarea, pentru a duce o anumită transparenţă acestui proces, să nu pară cum pare acum că e cumva arbitrar. Şi regulile astea am vrea să le ţinem pe o perioadă lungă”, a spus șeful Consiliului Concurenței, potrivit wall-street.ro.