a transmis că oferta de transport feroviar de pasageri este adaptată cererii de piaţă atât prin optimizarea duratelor de parcurs, cât şi a programului şi capacităţii de transport, în limita resurselor disponibile.
În noul plan de mers al trenurilor 2023-2024 vor circula zilnic în medie 1100 trenuri operate de CFR Călători.
CR Călători susține că s-au asigurat încă două relații noi pentru trenurile Intercity pe rutele pe care viteza și condițiile tehnice permit acest serviciu.
Au fost proiectate pentru circulația în acest mers de tren nou un număr de 16 trenuri IC: „Avram Iancu” Bucureşti Nord – Cluj Napoca, „Avram Iancu” Teiuş – Arad, „Avram Iancu” Cluj Napoca – Bucureşti Nord, „Avram Iancu” Arad – Teiuş, „Tomis Expres” Constanţa – Braşov, „Tomis Expres” Braşov – Constanţa, „Ștefan cel Mare” Bucureşti Nord – Suceava, „Ștefan cel Mare” Bacău – Piatra Neamț, „Ștefan cel Mare” Paşcani – Iaşi, „Ștefan cel Mare” Suceava – Bucureşti Nord, „Ștefan cel Mare” Iaşi – Paşcani, „Ștefan cel Mare” Piatra Neamț – Bacău, „Dunărea” București Nord – Galați, „Dunărea” Galați – București Nord, IC 581 Bucureşti Nord – Constanţa, IC 582 Constanţa – Bucureşti Nord.
A intrat în vigoare noul mers al trenurilor 2023-2024
În condițiile demarării lucrărilor de „Electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor”, pentru a răspunde mai bine cerințelor și pentru menținerea relațiilor internaționale ce leagă principalele orașe din România cu Europa, CFR Călători a planificat trenuri pe rute modificate, astfel:
– Trenul internațional IR 75 „Claudiopolis”, va circula în relația Budapesta Keleti – Cluj Napoca, având ramură trenul IR 76 în relația Simeria – Brașov;
– Trenul internațional IR 74 „Claudiopolis”, va circula în relația Cluj Napoca – Budapesta Keleti, având ramură trenul IR 77 în relația Brașov – Simeria;
– Trenul internațional IR 346 „Dacia” în relația București Nord – Viena Hbf, va avea ramură trenul IR 404 în relația Cluj Napoca – Simeria;
– Trenul internațional IR 347 „Dacia” în relația Viena Hbf – București Nord, va avea ramură trenul IR 405 în relația Simeria – Cluj Napoca
– Trenul internațional IR 366 „Harghita” Brașov – Budapesta Keleti, va circula pe ruta Brașov – Deda – Jibou – Carei – Valea Lui Mihai;
– Trenul internațional IR 367 „Harghita” Budapesta Keleti – Brașov, va circula pe ruta Valea Lui Mihai – Carei – Jibou – Deda – Brașov;
– Trenul internațional IR 406 „Corona” Brasov – Budapesta Keleti, va circula pe ruta Brașov – Deda – Jibou – Carei – Valea Lui Mihai;
– Trenul internațional IR 407 „Corona” Budapesta Keleti – Brașov, va circula pe ruta Valea Lui Mihai – Carei – Jibou – Deda – Brașov;
Trenul internațional IR 686 „Someș” Viena – Baia Mare, va avea ramură trenul IR 1842 în relația Valea lui Mihai – Oradea;
– Trenul internațional IR 687 „Someș” Baia Mare – Viena, va avea ramură trenul IR 1841 în relația Oradea – Valea lui Mihai.
Orașele Oradea, Cluj Napoca și Satu Mare vor avea în continuare legătură feroviară pe timp de noapte cu Bucureștiul, respectiv litoralul românesc, prin introducerea unor trenuri/noi ramuri la trenurile IR 78, IR 79, IR 472, IR 1641, IR 1642 și anume prin prelungirea trenurilor IR 1641, IR 1642 la și de la Satu Mare și IR 1920, IR 1922 la și de la Oradea, astfel:
– Trenul internațional IR 78 „Muntenia” București Nord – Budapesta Keleti, va avea ramură trenul IR 1741 în relația Arad – Oradea;
Trenul internațional IR 79 „Muntenia” Budapesta Keleti – București Nord, va avea ramură trenul IR 1744 în relația Oradea – Arad;
– Trenurile sezoniere IR 1920 și IR 1922 vor circula pe relația Constanța – București Nord – Arad – Oradea și retur;
Trenurile IR 1641 și IR 1642 vor circula pe relația București Nord – Baia Mare – Satu Mare și retur și vor avea ramuri trenurile IR 1643 și IR 1644 în relația Brașov – Sighișoara – Cluj Napoca și retur, ramuri R 4112 și R 4116 în relația Beclean pe Someș – Sighetu Marmației și retur, ramuri R 4008 și R 4007 în relația Sărățel – Bistrița Nord și retur.
În sezonul estival între principalele orașe din țară și litoral se asigură legătura cu trenuri directe, cu mențiunea că pe distanța Constanța – Mangalia și retur trenurile circulă în regim de tren Regio și la tarifele aferente acestui rang de tren.