Începând de marți, 1 august, românii scot mai puțini bani din buzunare pentru alimentele de bază în marile magazine, informează economica.net. Mai mulți retaileri alimentari au transmis sursei citate care este metoda prin care aplica Ordonanța de Urgență a Guvernului Ciolacu, în ceea ce privește reducerea la 20% a adaosului comercial la procesatori și la magazine, timp de 3 luni.
Retailerul german Kaufland este numărul doi pe piața comerțului alimentar după cifra de afaceri din 2021. Magazinul a introdus deja reduceri de prețuri la peste 200 de produse începând cu data de 26 iulie 2023. Compania transmite că va continua să planifice și alte campanii de reduceri.
„Kaufland România a implementat reduceri de prețuri, prin care se limitează adaosurile comerciale la 14 categorii de alimente de bază. Astfel, am scăzut prețurile la peste 200 de arttcole din categoriile esențiale, care se regăsesc în necesarul zilnic al oricărei familii. Printre acestea, se numără pâinea, produsele lactate, carnea, ouăle, legumele, fructele și nu numai”, a transmis compania sursei citate.
Citește și despre: Românii se confruntă în continuare cu prețuri mari. Piețarii refuză categoric decizia Guvernului „Nu avem cum să reducem, curentul e scump, apa e scumpă”
Retailerul german Kaufland a punctat că produsele care beneficiază de un preț redus sunt semnalizate la raft cu o etichetă specială. Totodată, retailerul francez Auchan a informat ieri că a aplicat OUG pentru combaterea creșterii prețurilor la alimentele de bază. Mai mult decât atât, compania a introdus o reducere suplimentară de preț pentru mai bine de 100 de produse dintre cele vizate. Produsele cu un tarif mai mic sunt ușor de găsit în magazinele Auchan, având o etichetă specială.
La fel de bine, Mega Image informat că alimentele de bază sunt mai ieftine în toate magazinele de la 1 august 2023. Produsele care beneficiază de plafonarea adaosului comercial se află în afara promoțiilor săptămânale oferite în mod constant clienților magazinelor Mega Image și Shop&Go.
„Avem angajamentul să oferim clienților produse de calitate la prețuri bune, produse locale care susțin un stil de viață sănătos și echilibrat, alături de o experiența completă la cumpărături, prin specificul și formatul magazinelor noastre. Aplicarea prevederilor ordonanței de urgență guvernamentală contribuie la întărirea eforturilor noastre din ultimul an de a veni în întâmpinarea clienților care acordă din ce în ce mai multă atenție raportului calitate preț, în contextul economic cu multe provocări”, spune Mircea Moga, CEO Mega Image.
Profi a plafonat anticipat adaosul comercial la alimentele de bază din magazine, din weekendul 15 – 16 iulie.
„Susţinem măsura guvernului de a combate creşterile preţurilor alimentelor de bază prin limitarea adaosurilor comerciale, şi o aplicăm chiar înainte de 1 august, data la care devine obligatorie conform ordonanţei de guvern. Avem convingerea că ajutorul pe care îl acordăm va fi benefic pentru clienţii noştri cărora, şi cu această ocazie, le mulţumim pentru încrederea pe care ne-o acordă”, a declarat Magda Amarie, director operaţional Profi.
Românii plătesc mai puțin în magazine pentru următoarele produse:
Te-ar putea interesa și: Vești fabuloase de la al doilea cel mai mare lanț de magazine din România. A fost publicată lista prețurilor pentru alimente