Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor a fost invitat la Interviurile Digi24.ro, acolo unde a oferit mai multe răspunsuri la întrebările jurnalistului Alexandru Rotaru. Printre principalele subiecte dezbătute, Sorin Grindeanu a vorbit despre mult așteptatul metrou către Aeroportul Otopeni.
La ora actuală, mulți dintre români folosesc ca mijloace de transport către Otopeni ori STB, ori trenul din Gara de Nord, însă este de notorietate faptul că un metrou către Aeroportul Otopeni ar fi de mare ajutor. Sorin Grindeanu susține că termenul limită pentru acest proiect este 2026.
Ai mai putea citi: Fondurile de pensii au crescut. Autoritatea de Supraveghere Financiară a raportat active de 88,71 miliarde lei într-o singură lună
„Metroul către Aeroportul Otopeni. „Termenul limită este 2026”. Timp de un an de zile, acest proiect care avea finanțare japoneză a fost stopat de către un fost ministru al Transporturilor neconsiderând că e un proiect important pentru bucureșteni. Aproape l-a anulat. (n.red.Cătălin Drulă) El a oprit proiectul. Anul trecut mi-am cerut scuze ambasadorului Japoniei. În 2-3 săptămâni cred că cei de la metrou vor putea anunța câștigătorii licitației pentru acest proiect. Japonezii sunt extrem de serioși din acest punct de vedere. Sunt două tronsoane: unul care vine până la Mall Băneasa și al doilea spre aeroport. Primul tronson este deja în lucru. În PNRR, s-a trecut un proiect care nu era matur, finanțare pe M4”, a mai transmis Sorin Grindeanu.
În acest context, Sorin Grindeanu a mai transmis că intenționează să mute finanțarea de pe M4 din Planul Național de Redresare și Reziliență pe M6, acolo unde deja este dat un câștigător și lucrările au început deja.
„Eu am transmis colegilor din guvern dorința noastră de a muta acestă finanțare de pe M4 din PNRR să fie pe M6 unde deja e dat câștigătorul și lucrările au început deja, pentru că riscă ca acest M4, repet proiect nematur, să nu poți să îl finalizezi până în 2026. Nu au fost autorizate PUZ-urile, autorizațiile, totul este în fază birocratică. Eu cred că vom convinge Comisia să facem această schimbare între M4 și M6 (magistrala spre Aeroportul Otopeni), urmând ca M4 să rămână pe viitorul program operațional pe transporturi. Termenul limită este 2026. Am putea să mergem cu metroul până la Aeroport în 2026? Da”, a încheiat Sorin Grindeanu.
Ai mai putea citi: 21,597 milioane de lei investiți în alocațiile pentru susținerea familiei. Câți beneficiari sunt în România