Metroul de la Cluj-Napoca va fi gata până în 2031, așa cum era estimat inițial, în ciuda unor probleme legate de alunecările de teren în zona Florești, a transmis Emil Boc, citat de economica.net.
„Metroul de la Cluj nu este un moft, este o necesitate. Este singura soluție reală dată de specialiști după ce au analizat nouă soluții alternative pentru decongestionarea traficului pe axa est – vest. Apreciez deschiderea Guvernului României care a înteles problemele Transilvaniei, probleme Clujului, și este solidar”, a declarat Emil Boc, prezent la semnarea celui mai mare contract de infrastructură rutieră, pentru tronsonul cu Tunelul Meseș din Autostrada Transilvania.
Citește și: Carnea de miel, tot mai scumpă cu două săptămâni înainte de Paște. Ce prețuri găsești în piețe
Problemele apărute în zona Florești sunt legate de alunecarea unui deal, ceea ce a impus lucrări suplimentare de consolidare a terenului. Din acets motiv, a fost necesară amplasarea a 90 de piloți forați pentru a asigura stabilitatea structurii. Aceste măsuri tehnice sunt menite să protejeze lucrările și siguranța viitorilor pasageri ai metroului. Boc a subliniat că, deși aceste consolidări nu erau planificate inițial, ele sunt esențiale pentru continuitatea proiectului și siguranța acestuia.
„În decursul implementării apar probleme noi. Dealurile Transilvaniei, din nefericire, au acest specific care vizează consolidările de teren. Odată cu începerea lucrărilor pentru introducerea în subteran a cârtițelor la stația din Florești, au apărut potrivit experților, anumite probleme structurale cu un teren aflat la 50 – 100 de metri care dădea semne că începe să alunece. Este vorba de un deal.
Specialiștii au luat decizia să găsească o soluție tehnică de amplasare a 90 de piloți forați, la 25 de metri adâncime, cu diametrul de 1020 plin de beton, astfel încât atunci când intră cârtițele în subteran să nu existe nici cel mai mic risc că, Doamne ferește, un deal să poată să compromită viitorul lucrărilor la metrou și viața oamenilor. Deci, siguranța prevalează în orice lucrare de infrastructură. Nu era una prevăzută, dar este necesară. Dar, lucrările sunt în graficul general de respectare a implementării proiectului pentru metrou”, a explicat Emil Boc.
Citește și Ajutor financiar de la stat pentru familiile cu copii și credite la bancă – PROIECT
În februarie 2025, Emil Boc a transmis imagini de pe șantier, în care se puteau observa lucrările de stabilizare a versantului, iar în decembrie 2024, fanii infrastructurii au putut vedea piesele „cârtițelor” (mașinile de foraj subteran) aduse la Florești, gata să înceapă săpăturile pentru metroul de la Cluj-Napoca.
Proiectul are ovaloare estimată la două miliarde de euro şi va include construcția Magistralei I, care va lega diverse zone din oraș și va contribui semnificativ la reducerea aglomerației din trafic.