Micii și covrigii au ajuns la un preț record în România. Dacă înainte, cumpărarea lor nu se resimțea la buzunar, acum lucrurile stau altfel, citează primanews.ro. Prețurile sunt unele explozive, totul din cauza inflației.
Românii nu au scăpat nici acum de costurile crescute în magazine. Mai mult de atât, inflația a început să se simtă chiar și la alimentele care, înainte, nu prezentau un motiv de îngrijorare pentru populație. Covrigul era achiziționat cu doar 1 leu, însă scenariul nu mai este unul de care românii se pot bucura.
„Covrigul și micii sunt indicatorul cel mai bun al scumpirii mâncării din România – de la 1 leu la 2,5 lei, covrigii, iar micii s-au scumpit cu 70 la sută”, susține analistul economic Andrei Negrescu.
Scumpirile pentru aceste alimente sunt un motiv de îngrijorare. În ciuda faptului că se estima o scădere puternică a inflației, se pare că lucrurile nu se întâmplă conform așteptărilor. Este drept că rata inflației este redusă, în principal, prin plafonarea prețului la energie, conform specialiștilor în economie. Cu toate acestea, România nu este aproape de „normalitatea” de dinainte.
Citește și: ULTIMĂ ORĂ! Mugur Isărescu, prognostic asupra inflației! Schimbare majoră a situației!
„Puterea de cumpărare a scăzut foarte, foarte mult față de 2022, facturile sunt uriașe la energie, ceea ce arată adevăratul nivel de sărăcie al românilor. În general, acum românii cumpără produse alimentare, produse pentru îngrijirea personală și a casei.
De la Black Friday am văzut că scad achizițiile altor tipuri de produse și cred că această tendință se va accentua. Vom ajunge să mergem la magazine ca la muzeu. Cumpărăturile se fac acum la suta de grame”, a menționat Negrescu.
Un alt analist economic, Georgescu Radu, a ținut să completeze și să susțină afirmațiile lui Negrescu. Acesta menționează că scăderea inflației a avut loc și datorită reducerii vânzărilor bunurilor non-alimentare, pe lângă plafonarea prețului la energie. Cu toate acestea, rata inflației este în continuare ridicată, fiind estimată la cifra de 15%. În acest context, antreprenorii sunt obligați să-și crească prețurile.
Mricea Nicolescu, patronul unei cofetării, a declarat că prețurile continuă să crească, mai ales pentru materialele prime. Acesta susține că un om de afacere trebuie să își mărească costurile, dar în același timp, să aibă grijă să nu-și piardă clienții, care se confruntă de altfel cu șocul inflației.