Microsoft România a înregistrat un profit în scădere în 2022, cu 97% față de 2021. Datele prezentate de Ministerul Finanțelor arată că profitul net al companiei este de 1.5 milioane de lei, spune economedia.ro.
Microsoft România a înregistrat cel mai mic profit net din ultimul deceniu. Concret, compania a înregistrat un profit net de 1.5 milioane de lei în 2022, care este cu 97% mai mic decât cel identificat în 2021. Pe de altă parte, cifra de afaceri a ajuns la 684 milioane de lei anul trecut, în creștere cu 22% față de 2021.
Citește și despre: Profituri-record pentru marile lanțuri străine de hypermarketuri, în România. Nemții au dat lovitura. Care e magazinul cu cea mai mare creștere
În ceea ce privește numărul de angajați, se pare că el este mai mare în 2022, față de anul precedent. Concret, compania a avut anul trecut 1.558 salariați, adică cu 154 angajați mai mult decât în 2021.
La începutul anului 2022, Microsoft România a anunțat o serie de măsuri de economisire. Totul s-a întâmplat din cauza condițiilor macroeconomice, dar și din cauza concedierii a aproximativ 10.000 de angajați până la sfârșitul lui martie (aproximativ 5% din angajații la nivel global).
Producătorul de software a menționat că restructurările se vor traduce printr-o lovitură prin bilanțul financiar în al doilea trimestru, de 1.2 miliarde de dolari. A început recent să transmită informaţii despre reorganizarea la care au fost supuse operațiunile sale din Europa Centrală în ultimele luni, inclusiv România, primele date fiind prezentate de Michelle Simmons, după ce a fost numită în funcţia de director general pentru Microsoft Europa Centrală şi de Est.
Simmons, care a deținut funcția de General Manager CEE Multi Country Region la Microsoft anterior, a anunţat în aprilie că a fost numită director general pentru Microsoft Europa Centrală. Ea a informat că va fi responsabilă de tot ceea ce se întâmplă în 20 de țări, mai exact, Armenia, Azerbaidjan, Republica Cehă, Estonia, Georgia, Ungaria, Kazahstan, Kârgâzstan, Letonia, Lituania, Moldova, Mongolia, Pakistan, Polonia, România, Slovacia, Tadjikistan, Turkmenistan, Ucraina şi Uzbekistan.
„Voi superviza vânzările, parteneriatele, marketingul şi operaţiunile pentru 20 de ţări”, a spus ea.
„Făcând parte din regiunea CEMA, vom putea aduce mai multe resurse, experţi şi cele mai bune practici pentru a ajuta clienţii noştri să accelereze călătoriile lor digitale”, a scris Simmons.