Compania care operează magazinele Lidl din țara noastră, Lidl Discount România, a raportat un profit net apropiat de cel al operatorului din Polonia, în ciuda faptului că vânzările locale sunt de două ori mai mici, spun surse ale Ziarului Financiar.
Lidl, liderul comerţului local, a declarat un profit net de circa 214 mil. euro în 2022, la o cifră de afaceri de 3,7 mld. euro. La nivel mondial, discounterul german, controlat de grupul Schwarz, a raportat vânzări de 114,8 mld. euro şi un profit net de 1,6 mld. euro.
Așadar, chiar dacă este prezent în câteva zeci de ţări din lume, doar piaţa locală singură a ţinut în spate mai bine de 13% din profitul net al gigantului cu profil de discount, prezintă studiile Ziarului Financiar realizate pe baza datelor publice şi a celor publicate de principalul ziar de business din Germania, Lebensmittel Zeitung.
„Filiala din România a fost cea care a avut cea mai mare contribuţie la profitul Lidl în regiunea Europei Centrale şi de Est. (…) Marja de profit a urcat astfel de la 4,9% în 2021 la aproape 5,7% anul trecut. Totuşi, spre comparaţie, în 2020 (primul an de pandemie – n. red.) marja de profit net era chiar mai mare, de aproape 5,9%. Situaţia nu se repetă în alte ţări din regiune”, anunță publicaţia germană.
Te-ar putea interesa și: Ei sunt românii care vor primi 2100 de lei la pensie, deși au lucrat peste 35 de ani! Milioane de persoane sunt vizate
Încă de la începutul activității pe piaţa locală în 2011, patronii firmei de magazine Lidl au fost unii dintre cei mai profitabili actori din sector în ceea ce privește câştigul net în valoare absolută, dar şi ca marjă. Totuți, chiar și în acest caz, marja companiei a fost de sub 6% anul trecut, mult sub cea a unor retaileri de modă sau bricolaj.
De asemenea, marja Lidl a crescut în 2022 dat fiind că profitul net a avansat de aproape două ori mai repede decât cifra de afaceri. Astfel, nemţii nu sunt lideri doar după cifra de afaceri, ci şi după profit în 2022.
Chiar dacă inflaţia ridicată i-a determinat pe consumatorii de pretutindeni să caute mai mult discounterii, războiul preţurilor care a avut loc între retaileri a putut fi observat în rezultatele Lidl din unele ţări. Spre exemplu, în Polonia şi Ungaria, două dintre principalele pieţe ale discounterului în regiune, profitul a scăzut.
În plus, marja a fost de 3,8% în Polonia şi 2,7% în Ungaria, conform lui Lebensmittel Zeitung.
„În principal din cauza creşterii ratelor dobânzilor, Lidl Stiftung (fundaţia care operează reţeaua Lidl de la nivel mondial, însă rezultatele din Germania şi Franţa sunt doar parţial incluse) a raportat o scădere a profitului net în anul financiar 2022/2023 (ce se încheie la final de februarie), până la 1,6 mld. euro, de la 2,1 mld. euro în anul financiar anterior”, scrie Lebensmittel Zeitung.
Lidl este liderul comerţului local ca vânzări şi deține peste 350 de magazine în România.