Ministerul Agriculturii și Carrefour organizează un târg cu produse românești la Ploiești. Târgul de produse românești „Bunătăți de soi din România”, se va desfășura în incinta Prahova Value Centre Ploiești, între orele 09:00-19:00.
Acest eveniment face parte din campania „Produs românesc – Bun pentru tine, bine pentru fiecare!” care are ca scop promovarea produselor agroalimentare românești și de creștere a accesului românilor la alimente de calitate obținute pe plan local. Aceasta a fost demarată de MADR în toamna anului 2022 și va continua și în acest an.
La acest eveniment vor participa producători din mai multe regiuni ale țării care vor aduce preparate din carne și lapte, ouă, pește, uleiuri presate la rece, legume și fructe, produse de patiserie, miere și produse apicole, țuică și vin.
„Am satisfacția că prin încheierea acestui parteneriat cu Carrefour dăm startul unei colaborări productive și durabile pentru ambele părți și consider că acesta reprezintă o bună oportunitate pentru ca rezultatele muncii fermierilor noștri să fie valorificate corespunzător și să ajungă pe mesele consumatorilor. Iată că inițiativa noastră de a organiza astfel de târguri este îmbrățișată și de marii retaileri (…)”, a declarat ministrul Agriculturii, Petre Daea.
Totodată, la târg vor fi expuse produse atestate tradițional din categoriile carne, băuturi spirtoase, patiserie (pâine, prăjituri de casă și produse proaspete de patiserie), lactate, dar și produse care au dobândit mențiunea „produs montan” din categoria fructe și legume uscate, ceaiuri, produse apicole.
Carrefour va contribui în cadrul târgului „Bunătăți de soi din România” de la Ploiești cu mai multe produse locale precum vinul românesc din programul Deschidem Vinul Românesc, peștele de captură din Marea Neagră, păstrăvul de la păstrăvăria Zăganu și oaia românească de la Cathedral Buzău.
Producătorii care vor fi prezenți la acest târg fac parte din comunitate producătorilor locali și ultralocali ai Carrefour. Din această comunitate fac parte 1300 de fermieri români pe segmentul de produse proaspete, dintre care peste 600 sunt ultralocali și livrează în proximitate.