Anul școlar 2024-2025 aduce noi schimbări pentru elevi, profesori și părinți. Astfel, Ministerul Educației a anunțat reguli pentru repartizarea școlarilor începând cu anul şcolar următor. Copiii din clasele zero, a cincea şi a noua vor fi distribuiţi în urma unei trageri la sorţi sau în ordine alfabetică. Părinţii sunt revoltaţi de modificare și de faptul că astfel şi profesorii vor fi distribuți pe clase aleatoriu, transmite Edupedu.
Metoda anunțată de către Ministerul Educației pentru împărțirea elevilor din școli și licee, precum și a copiilor din creșe și grădinițe în clase/grupe de nivelul începutului, a fost publicată în luna martie în Monitorul Oficial
Școlile au opțiunea de a alege între două proceduri: ordinea alfabetică sau tragerea la sorți. Este obligatoriu ca instituțiile de învățământ să facă cunoscută procedura pe propriul lor site web sau pe avizierul școlii, pentru a permite părinților să participe în calitate de observatori. Documentul stabilește mai multe modalități de împărțire a elevilor în clase/grupe, cu scopul de a evita orice formă de segregare. Această procedură va fi aplicată începând cu anul școlar 2024-2025, conform prevederilor oficiale.
Te-ar putea interesa și: Burse 2024. Avocatul Poporului în cere ministrului Educaţiei mai mulţi bani pentru elevi: Limita de 30% e discriminatorie
Conform ordinului emis de ministru, în cazul creșelor și grădinițelor, repartizarea copiilor se efectuează cu aprobarea consiliului de administrație, cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de începerea cursurilor pentru noul an școlar.
În cazul gemenilor/tripleților, părintele sau reprezentantul legal trebuie să depună sau să transmită o declarație la unitatea de învățământ, în care să precizeze dacă doresc ca frații să fie repartizați în aceeași grupă sau în grupuri separate. Dacă părintele sau reprezentantul legal optează pentru înscrierea fraților în aceeași grupă, aceștia vor fi repartizați în grupa în care a fost distribuit primul dintre frați.
Copiii preșcolari cu nevoi educaționale speciale sunt distribuiți în mod echitabil în toate clasele, având în vedere tipul specific de tulburare, afecțiune, dizabilitate sau dificultate de învățare.
Pentru elevii din clasele a V-a și a IX-a, în procesul de formare a grupurilor de studiu, se va ține cont și de principiul asigurării continuității în învățarea limbilor moderne L1 și L2.
„Listele finale cu componența formațiunilor de studiu în grupele mici — educație timpurie, la clasa pregătitoare — nivel primar, la clasa a V-a — nivel gimnazial și la clasa a IX-a — nivel liceal, semnate de directorul unității de învățământ, sunt publice și se afișează la avizierul unității de învățământ și/sau se postează pe pagina de internet a unității de învățământ cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de începerea cursurilor noului an școlar”, se arată în ordinul de la Ministerul Educației.
Citește și: Bani de la stat pentru elevi. Condițiile impuse pentru premierea în bani