Ministerul Muncii a publicat, în decursul zilei de marți, un ghid pentru cei care solicită venitul minim de incluziune, care va înlocui din anul 2024 venitul minim garantat și alocația pentru susținerea familiei. A fost introdusă o nouă formă de sprijin financiar pentru românii aflați în dificultate de către Guvern.
Ai putea fi interesat și de: Facturile românilor, în mâinile Guvernului. Marcel Ciolacu: „Vom prelungi cele două măsuri fundamentale care au dus la scăderea inflației”
Venitul minim de incluziune (VMI), care a fost anunțat de Ministerul Muncii, promite să aducă o schimbare semnificativă în sistemul de asistență socială, începând cu data de 1 ianuarie 2024.
Focusul acestui nou program este de a înlocui venitul minim garantat și alocația pentru susținerea familiei, oferind o abodare mai integrată și cuprinzătoare în sprijinirea persoanelor vulnerabile.
VMI constă în două componente principale: sprijin pentru incluziune și sprijin pentru familiile cu copii.
Cuantumul ajutorului de incluziune se va calcula în funcție de venitul net ajustat al familiei sau al persoanei singure, iar în cazul celor fără venituri, suma maximă ajunge la 275 lei/lună per membru de familie sau 400 lei/lună pentru persoanele singure de peste 65 de ani. Pentru familiile cu copii, sprijinul financiar va fi determinat în funcție de veniturile familiei și numărul de copii.
Tot ceea ce trebuie să facă solicitanții este să depună o singură cerere pentru ambele componente. Astfel, în funcție de veniturile și structura familiei să se stabilească dreptul fie la ambele componente, fie la o singură componentă a venitului minim de incluziune.
”Beneficiarilor de ajutor social și/sau de alocație pentru susținerea familiei li se recomandă ca pentru continuitatea acordării acestui tip de drepturi sociale să depună cererea până la 31 decembrie 2023, indiferent dacă familia/persoana singură va beneficia ulterior de una sau de ambele componente ale acestui beneficiu de asistență socială”, au comunicat reprezentanții Ministerului Muncii, potrivit celor furnizate de Antena3.
Solicitanții trebuie să aibă în vedere faptul că atât cererea, cât și documentele vor fi înregistrate fizic sau electronic la Serviciul Public de Asistență Socială de la nivelul primăriei comunei, orașului, municipiului sau a sectorului Municipiului București, în a cărui rază teritorială beneficiarii au domiciliul sau reședința, ca și în cazul beneficiilor anterior acordate.
Ai putea fi interesat și de: Mai puțini bani pentru concediile medicale ale românilor! Guvernul a decis să impună 10% la indemnizațiile de concedii medicale