- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Ministerul Transporturilor confirmă reabilitarea unei linii feroviare de mare interes pentru români. Grindeanu: „Sunt acordate acum peste 20 de miliarde lei”

11 Apr, 22:34 • Bumbeneci Diana
Reabilitarea liniei feroviare Craiova - Drobeta-Turnu Severin - Caransebeș a fost deblocată. Anunțul ministrului Transporturilor.
Ministerul Transporturilor confirmă reabilitarea unei linii feroviare de mare interes pentru români. Grindeanu: „Sunt acordate acum peste 20 de miliarde lei”

Reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș a fost deblocată în ședința de Guvern care a avut loc în ședința de joi după-amiaza. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunță ce fonduri au fost alocate.

Reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș

Reabilitarea liniei feroviare Craiova-Dr. Turnu Severin – Caransebeș a fost deblocată, anunță Sorin Grindeanu.

Ai putea citi și: Sorin Grindeanu, anunț final despre A7. „Se poate face până la finalul anului”

Ministrul Transporturilor a mai transmis că Executivul a reaprobat joi indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea acestui tronson de cale ferată important pentru Coridorul feroviar Orient/Est-Mediteraneean.

Sorin Grindeanu, despre reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș
Sorin Grindeanu, despre reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș

Reabilitarea liniei feroviare Craiova- Drobeta Turnu Severin- Caransebeș a fost deblocată! Am reaprobat astăzi în ședința de Guvern indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea acestui tronson de cale ferată important pentru Coridorul feroviar Orient/Est-Mediteraneean”, a scirs pe Facebook Sorin Grindeanu.

Ministrul Transporturilor a precizat că actualizarea acestor indicatori a fost necesară în contextul creșterii prețului materialelor de construcții, a prețurilor energiei electrice și gazelor naturale, dar și a transporturilor de mărfuri.

„Pentru reabilitarea celor aproximativ 225 de km de cale ferată (în maximum 60 de luni) sunt acordate acum peste 20 de miliarde lei (sumă asigurată prin PT)”, încheie Grindeanu.

Durata proiectării și execuției lucrărilor: 72 luni (12 luni proiectare și 60 de luni execuție lucrări)

Valoarea totală estimată pentru achiziția publică ultimelor 3 LOTURI (proiectare și execuție lucrări) este de 4.258.124.709,02 lei, fara TVA, iar sursa de finanțare va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transporturi (PT) 2021-2027 și Bugetul de Stat.

Principalele obiective feroviare incluse în ultimele 3 LOTURI sunt:

  • 111,415 km reabilitați;
  • 64 de poduri
  • 264 de podețe
  • 1 tunel nou (1.279m);
  • modernizarea tunelului Rachitoberg;
  • reabilitarea tunelurilor Feneș și Tîmpa;
  • panouri fonoabsorbante;
  • sistemul eurupean de management al traficului (ERMS) pe întregul tronson;
  • lucrări civile în stații;
  • lucrări de semnalizare și telecomunicații;
  • lucrări specifice protecției mediului.

De asemenea, menționăm faptul că, scopul general ale implementării proiectului de REABILITARE A LINIEI DE CALE FERATĂ CRAIOVA – DROBETA TURNU SEVERIN – CARANSEBEȘ (225,287 km) este:

  • îmbunătățirea infrastructurii pentru cresterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 120 km/h și 160 km/h;
  • modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului (25 kV);
  • mărirea capacității de tranzit;
  • asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare, facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;
  • modernizarea stațiilor și a haltelor de mișcare;
  • modernizare poduri, podețe;
  • reabilitarea/modernizarea clădirilor stațiilor de călători, incluzând construcțiile pasarelelor şi/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
  • montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;
  • instalații de centralizare electronică noi, în stații și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
  • reducerea valorii maxime a declivității pe secțiunile unde aceasta depășește 18 ‰

Poți citi: Prima secţiune de pe Autostrada A14 are finanțare! Sorin Grindeanu: „Am aprobat astăzi, în ședința de Guvern”

Într-o mare de oameni care merg în direcții simple, seci sau poate chiar absurde, o lume grăbită și gata mereu să alerge pentru îndeplinirea unui scop, eu am ales să mă opresc în loc și să ... citește mai mult