Ministrul Educației, Daniel David, a făcut recent o declarație deosebit de relevantă privind abandonul școlar în România, recunoscând că una dintre principalele cauze ale acestui fenomen este modul de predare al profesorilor. Conform datelor oficiale, aproximativ 23.000 de copii abandonează anual școala în România, iar țara noastră se află printre cele cu cele mai mari rate de abandon din Uniunea Europeană.
Ministrul a spus că abandonul școlar este o problemă complexă și dificilă, iar cauzele sale sunt multiple și răspândite, atât în învățământul preuniversitar, cât și în cel universitar, potrivit capital.ro.
Te-ar mai putea interesa și: De la ministerul Educației la un job călduț. Cum și-a găsit locul Ligia Deca, după ce Daniel David i-a luat funcția
foto: Ministrul Educației
Una dintre principalele cauze invocate de Daniel David este contextul social precar în care trăiesc mulți copii din România. Din cauza sărăciei, mulți copii nu au posibilitatea de a continua școala, iar lipsa resurselor financiare ale familiilor îi împiedică să participe la educație.
În acest sens, ministrul a vorbit despre necesitatea extinderii programului „Masă sănătoasă”, care oferă mese gratuite elevilor din familii vulnerabile, pentru a-i ajuta să rămână la școală.
„Modalitatea de predare şi modul în care profesorii ştiu să-i inspire pe copii, să le facă un context în care copiii vin cu plăcere la şcoală”, a afirmat el.
O altă cauză majoră este modul în care profesorii predau lecțiile. Daniel David a menționat că metodele tradiționale de învățământ, precum dictarea și folosirea exclusivă a manualelor, sunt demotivante și contribuie la deconectarea elevilor de procesul educativ. Astfel, este necesar ca profesorii să adopte metode moderne și interactive de predare, care să stimuleze curiozitatea și interesul elevilor pentru învățătura lor.
De asemenea, ministrul a vorbit și despre abandonul în învățământul universitar, semnalând că mulți tineri ajung la facultate și își dau seama că domeniul ales nu corespunde așteptărilor lor. Acest fenomen indică o lipsă de orientare profesională adecvată în perioada preuniversitară, ceea ce conduce la alegeri greșite și, implicit, la abandonul studiilor universitare.
„La nivel universitar foarte mulţi ajung acolo şi constată că nu este ceea ce au căutat”,a declarat ministrul. Acest fenomen arată o lipsă de orientare profesională adecvată în perioada preuniversitară, ceea ce duce la alegeri greșite și, ulterior, la abandonul universitar.
Te-ar mai putea interesa și: Cum să economisim cât mai mult în 2025. Sfaturi de la un specialist în educație financiară: „Primul pas este să ne stabilim un obiectiv financiar”