Sebastian Burduja, ministrul Energiei, este încă o dată în vizorul escrocilor. Mai exact, după cum arată un comunicat al instituției pe care acesta o conduce, imaginea acestuia este folosită pentru o nouă schemă, aceasta implicând utilizarea numelui, imaginii și chiar a semnăturii ministrului Sebastian Burduja. Se pare că s-a creat o pagină de socializare ce promite profituri considerabile în schimbul unei sume de bani investite, transmite News.ro.
„Atragem atenţia cu privire la o nouă tentativă de înşelăciune care foloseşte imaginea şi numele Ministrului Energiei, Sebastian Burduja. Recent, am identificat o pagină falsă care promite câştiguri uriaşe peste noapte în schimbul unei sume de bani investite. Mai grav, această pagină conţine şi o semnătură falsă a ministrului”, au transmis, miercuri, reprezentanții Ministerului Energiei.
Reprezentanții Ministerului Energiei transmit faptul că semnătura ministrului Sebastian Burduja pe care o folosesc escrocii nu este reală și că aceasta nu trebuie interpretată ca un aviz sau un sprijin din partea instituției pentru aceste escrocherii.
„Recomandăm tuturor să fie extrem de vigilenţi în faţa acestor acte de înşelăciune şi să raporteze imediat paginile de acest gen platformelor corespunzătoare. Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, va formula şi de această dată o plângere penală la DIICOT împotriva persoanelor care au creat şi publicat pe internet acest conţinut înşelător şi fals”, au mai transmis oficialii ministerului.
Săptămâna trecută, Ministerul Energiei a anunțat că a formulat o plângere penală la DIICOT în urma utilizării ilegale a imaginii și vocii ministrului Sebastian Burduja într-un videoclip deepfake și într-un articol fake news. Acestea susțineau, în mod fals, că ministrul promovează o platformă investițională creată de două companii, oferind cetățenilor promisiuni nereale de câștiguri financiare.
„Românii ar trebui să fie precauţi în accesarea platformelor care promit profituri uriaşe peste noapte”, transmitea atunci ministrul.
Nu doar ministrul Energiei a fost afectat de această practică. În ultima perioadă, imaginea ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, a fost utilizată în mod similar pentru a promova o presupusă vânzare de acțiuni la o companie fictivă.