De la inaugurarea noului pod de la Brăila nu a putut lipsi ministrul Grindeanu. Cel mai scump pod construit până acum în România va putea fi pus în circulație începând cu ora 13:00, 6 iulie, a transmis stiripesurse.ro.
„Este un pod pe care l-aș denumi un pod al speranțelor, un pod al unirii. Un pot al speranțelor pe care și le-au pus locuitorii în această lucrare de infrastructură unică în România și în sud-estul Europei. Este prima conexiune rutieră din istoria României dintre județele Tulcea și Brăila. Este dovada că statul român știe să investească și să atragă banii europeni, știe să abordeze strategic dezvoltarea regiunilor și știe să creeze oportunități pentru noi locuri de muncă. România își consolidează prin această lucrare de infrastructură inclusiv rolul strategic la frontiera de est de UE și a NATO”, a declarat Grindeanu, la inaugurare.
Al treilea pod construit peste fluviu se situează pe teritoriul României, după Cernavodă și Giurgeni-Vadu Oii. Podul este suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galați spre Tulcea și prima etapă a drumurilor de legătură.
„Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galaţi – Tulcea se va da în trafic săptămâna viitoare, împreună cu prima etapă a drumurilor de legătură, pe 06 iulie, la ora 13:00. În prima etapă, traficul rutier va fi deschis pe relaţia parţială, cu descărcare în judeţul Tulcea pe drumul până la Măcin (etapa I), urmând ulterior ca varianta până la Jijila şi primul Km. pe zona Brăilei (etapa II) să fie finalizată cât mai repede”, a scris pe contul său de Facebook Irinel Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Ordinul de începere pentru etapa de proiectare a podului a fost emis în primul trimestru din 2018 și în T1 din 2019 au demarat lucrările care ar fi trebuit să dureze 36 de luni.
Podul are denumirea de „Golden Gate de România” și include două viaducte de 110 metri fiecare, un drum principal de 19 km şi un drum de legătură cu DN22 de 4,3 km. Construcția intră în top cinci poduri din Europa, având o deschidere de 1,12 km.