Invitat în cadrul emsiunii Talk News de la Prima News TV, Daniel Cadariu a prezentat o radiografie a turismului românesc actual. Oficialul român consideră că prețurile mari din turismul românesc îl va ține pe românul obișnuit la distanță de unitățile de cazare, dar. atât timp cât rezervările sunt făcute în proporție de 100%, turismul românesc se poate lăuda că funcționează peste așteptări
„Asta ne-am dorit, asta avem. Este clar că un român obişnuit, de rând, nu îşi poate permite aşa ceva dar atâta vreme cât au rezervări în proporţie de sută la sută eu spun că pentru industria turismului e un lucru foarte bun. E mai puţin bun faptul că nu orice român îşi permite aşa ceva”, a spus Cadariu.
Ministrul a precizat că nu numai în Poiana Braşov sunt cereri multe pentru acest sfârşit de an ci sunt şi alte destinaţii turistice din România, scrie news.ro
”Eu ştiu realităţile de la mine de acasă din Bucovina unde rezervările se apropie de sută la sută încă din cursul lunii noiembrie”, a arătat Daniel Cadariu.
Ministrul turismului s-a arătat mirat de faptul că un român este dispus să plătească 7.000 de lei de persoană pentru a merge în aceleași condiții, an de an:
„Îmi este greu să cred că un român plăteşte 7.000 de lei pentru o singură persoană şi merge de zece ani în acel loc şi nu are condiţii”, a mai spus Cadariu.
Citește și: Peste 800.000 de români își sărbătoresc ziua de Sfântul Nicolae. Cui spunem „La mulți ani”
Oficialul român a prezentat situația pârtiilor de schi din România și a subliniat importanța calității serviciilor din domeniu
”În România sunt 85 de destinaţii cu pârtii de schi, avem 217 pârtii de schi, nu numai în Poiana Braşov. Preţul trebuie să reflecte calitatea serviciilor şi presupun că un turism care merge de 10 ani se uită la calitatea serviciilor şi nu ar accepta astfel de preţuri dacă nu ar fi însoţite de calitate”,a mai spus Cadariu.
În cadrul aceleiași emisiuni, oficialul român a vorbit despre promovarea României prin influenceri. Cadariu a spus că nu s-a putut finaliza o achiziţie publică pentru acest proiect, deşi au fost trei încercări în acest sens.
”Din păcate nu au avut nicio influenţă pentru că suntem la a treia încercare de achiziţie publică pentru influenceri. Nu s-au prezentat”, a spus ministrul Cadariu.
”Nu s-a putut finaliza o achiziţie publică, suntem la a trei încercare din păcate. Erau alocaţi aproximativ 200.000 de euro”, a mai spus ministrul, arătând că este posibil ca oferta să fie prea mică.
”Nu ştie nimeni, pentru că nu a stat nimeni să facă o astfel de estimare, putem face doar aprecieri mai mult sau mai puţin avizate. Îmi permit să cred că un efect pozitiv a fost, pentru că despre cel puţin două destinaţii turistice, Caselul Bran şi Poiana Braşov, s-a vorbit aproape o săptămână, atât în presa din România cât şi în ştirile internaţionale şi este un lucru bun”, a mai spus ministrul turismului.