Vești bune pentru românii care așteaptă să circule pe Autostrada Moldovei, după cum transmite Asociația Pro Infrastructură, constructorul dă dovadă de o mobilizare exemplară în ceea ce privește tronsonul A7 Buzău-Focșani. În primele șase luni ale anului 2024, compania a stabilit, probabil, un record național, așternând un volum uriaș de umpluturi și asfalt pe un singur proiect într-un asemenea interval de timp, conform asociației, notează Profit.ro.
Cu toate acestea, în ciuda efortului semnificativ, specialiștii asociației cred că nu se va putea circula pe toți cei 80 de kilometri dintre Buzău și Focșani în 2024, din cauza numărului mare de structuri ce trebuie finalizate, precum terasamente, asfalt, parapete de protecție, marcaje și alte elemente critice din afara părții carosabile de pe Autostrada Moldovei.
Primul lot de pe Autostrada Moldovei, ce cuprinde tronsonul de la Buzău, are un termen contractual în august 2024, dar acesta nu va fi respectat. Tot în august este scadent și lotul 4, la celălalt capăt, cunoscut drept „cocoașa” de la Focșani. Este fezabil ca în septembrie să se poată circula pe acest segment între nodurile Focșani Nord (DN2) și Mândrești (DN23), iar pe legătura DN2-DN2D se speră pentru octombrie.
Din fericire, explică Pro Infrastructura există șanse foarte mari ca și alte segmente între Focșani și Buzău să fie inaugurate în 2024, devansând termenul, în condițiile în care secțiunile centrale (2 și 3) au termen contractual aprilie 2025.
Te-ar putea interesa și: Noi imagini impresionante cu Autostrada Moldovei. Cum evoluează lucrările de pe lotul 2 Bacău-Pașcani
Pe tronsonul Pașcani-Bacău de pe Autostrada Moldovei – A7, Spedition UMB a ajuns la un stadiu fizic de 27%. Progresul la nodul rutier de la Cordun este de 35%, mai avansat față de media acestui lot. Lotul 2, Trifești-Gherăești, are o valoare de 1,27 miliarde de lei (fără TVA) și trebuie finalizat anul viitor. Lungimea totală a acestui tronson este de 77,393 km, împărțit în trei loturi: Pașcani-Mircești (28,094 km), Mircești-Trifești (18,999 km) și Trifești-Bacău Nord (30,3 km).
Lucrările pe cele patru tronsoane ale autostrăzii Buzău-Focșani (82,44 km), secțiune a A7, au fost reluate, cu progrese fizice cuprinse între 26% și 29% pe cele patru tronsoane. Conform contractelor, în acest an trebuie finalizate Tronsoanele 1 (Buzău-Vadu Pașii, 4,6 km) și 4 (Mândrești-Munteni, 10,94 km). Tronsoanele 2 (Vadu Pașii-Râmnicu Sărat, 30,8 km) și 3 (Râmnicu Sărat-Munteni, 36,1 km) au termene contractuale de finalizare în 2025.
Finanțarea pentru aceste patru tronsoane provine din PNRR, valoarea totală fiind de 4,23 miliarde de lei (fără TVA). Creșterea progresivă a ritmului de lucru face posibilă deschiderea circulației pe cel puțin 10,94 km din această secțiune a A7 în acest an.
Citește și: Autostrada Moldovei A7. Cum arată acum tronsoanele care ar trebui să fie gata în acest an