Modificare majoră la înmatricularea și radierea autovehiculelor din România. Măsura care le va ușura cu mult viața șoferilor, a anunțat antena 3 CNN.
Guvernul României a aprobat ordonanța de urgență pentru modificarea și completarea unor acte normative, tocmai pentru a avea acces electronic la serviciile publice în privința înmatriculării vehiculelor din România.
Acest act normativ prevede instalarea unei aplicații la care să aibă acces toți cetățenii care doresc să înmatriculeze un vehicul, să transcrie dreptul de proprietate, sau să radieze un vehicul, să poată face acest lucru fără a mai fi nevoie să se deplaseze la un sediu al serviciilor de înmatriculare.
În acest caz, aplicația va fi controlată și gestionată de către Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări din Ministerul Afacerilor Interne și va permite cetățenilor să introducă un set minim de date necesare identificării vehiculului.
De asemenea, în anumite cazuri, vor fi necesare eventuale înscrisuri în formă electronică necesare operațiunilor de înmatriculare, transcriere a transmiterii dreptului de proprietate asupra unui vehicul, emitere a unui nou certificat de înmatriculare, radiere din circulație, precum și declarare fiscală sau radiere din evidențele fiscale (documente de transfer al dreptului de proprietate încheiate în afara platformei, dovada declarării furtului vehiculului, certificat de distrugere, etc.).
Această modificare vine în scopul de a simplifica relația cetățean-instituție publică și de aceea este oferită posibilitatea efectuării acestor operațiuni în regim online.
Pentru început, pentru a reuși să utilizeze platforma creată, cetățeanul este nevoit să treacă în primă fază pe la serviciile publice comunitare regim permise pentru stabilirea identității și pentru a primi date necesare logării în aplicație.
Apoi, fiecare trebuie să se logheze cu datele primite la sediu în platforma IT a MAI și după caz, , eventuale înscrisuri în formă electronică necesare operațiunilor de înmatriculare, transcriere a transmiterii dreptului de proprietate asupra unui vehicul, emitere a unui nou certificat de înmatriculare, radiere din circulație, precum și declarare fiscală sau radiere din evidențele fiscale (documente de transfer al dreptului de proprietate încheiate în afara platformei, dovada declarării furtului vehiculului, certificat de distrugere etc.).
Ulterior efectuării formalităților de înmatriculare/radiere, informațiile necesare declarării/radierii în/din evidențele organului fiscal competent vor fi automat transmise acestuia, prin interconectarea cu sistemul informatic propriu al Ministerului Finanţelor/ANAF.
Alte articole: Ce mașini vor avea numere de înmatriculare verzi? Proprietarii vor beneficia de foarte multe avantaje