Anunțul momentului pentru acești șoferi. Senatul a aprobat o schimbare fundamentală în Codul Rutier, afectând semnificativ anumite categorii de șoferi, mai exact pe cei care au peste 80 de ani Această modificare are ca obiectiv principal creșterea siguranței pe drumurile publice, prin monitorizarea mai atentă a stării de sănătate a șoferilor vârstnici, transmite Capital.
Conform noilor reglementări, șoferii care au împlinit vârsta de 80 de ani vor fi nevoiți să își reînnoiască permisul de conducere la fiecare 2 ani. Această măsură revoluționară urmărește să asigure o evaluare periodică a capacității de a conduce a persoanelor în vârstă, având în vedere riscurile crescute asociate problemelor de sănătate care pot apărea odată cu înaintarea în vârstă. Schimbarea propusă este menită să reducă riscurile de accidente rutiere provocate de șoferii care nu mai îndeplinesc standardele necesare pentru a conduce în condiții de siguranță.
În plus, șoferii cu vârsta de 70 de ani și peste vor avea permisul auto valabil timp de 5 ani pentru categoriile AM, A1, A2, A, B, B1 și BE. Această ajustare a duratei de valabilitate a permisului reflectă necesitatea unei monitorizări mai frecvente a stării de sănătate a șoferilor în această categorie de vârstă, contribuind astfel la prevenirea incidentelor rutiere potențial periculoase.
Te-ar putea interesa și: Ce trebuie să facă șoferii care vor să conteste o amendă rutieră în 2024. Ce trebuie să conțină procesul verbal
Pentru ceilalți conducători auto, perioada de valabilitate a permisului de conducere va fi extinsă la 15 ani pentru toate categoriile de vehicule. Această modificare simplifică procedurile administrative și reduce frecvența reînnoirii permisului, fără a compromite însă siguranța rutieră.
Este esențial de subliniat că aceste schimbări nu vor afecta permisele de conducere emise înainte de intrarea în vigoare a noilor reglementări. Astfel, persoanele care dețin deja permise de conducere nu vor fi supuse noilor reguli până când acestea nu își vor reînnoi permisul.
Proiectul de lege adoptat de Senatul României urmează acum să fie analizat și dezbătut în Camera Deputaților, care va avea rolul de for decizional. În cazul în care va fi aprobat și de Camera Deputaților, proiectul va fi trimis Președintelui României pentru promulgare și, ulterior, va fi publicat în Monitorul Oficial al României, moment din care va intra în vigoare.
La nivel european, se discută și alte propuneri de modificare a legislației rutiere, inclusiv introducerea unor teste de evaluare a aptitudinii pentru conducătorii auto care au trecut de vârsta de 70 de ani. Aceste propuneri ar putea impune ca șoferii să facă anual testări medicale după împlinirea vârstei de 70 de ani, reflectând astfel o preocupare comună pentru siguranța rutieră la nivelul Uniunii Europene.
Citește și: Codul Rutier 2024. Greșeala uriașă pe care o fac șoferii și pentru care pot primi o amendă de 3.300 de lei