- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Motivul pentru care CFR Infrastructură nu lansează contractul de 700 de milioane de lei pentru linia de tren la Aeroportul Brașov-Ghimbav

07 Feb, 11:48 • Gorgorin iulia
Deși Ministerul Transporturilor a aprobat încă din decembrie 2021 proiectul liniei de tren la Aeroportul Brașov-Ghimbav, contractul de finanțare nu este încă semnat și din acest motiv nu a fost lansat în licitație până în prezent.
Motivul pentru care CFR Infrastructură nu lansează contractul de 700 de milioane de lei pentru linia de tren la Aeroportul Brașov-Ghimbav

Proiectul liniei de tren pentru Aeroportul Brașov- Ghimbav bate pasul pe loc. Se pare că proiectul nu are semnat contractul de finanțare și din acest motiv nu a fost lansat în licitație până în prezent, deși Ministerul Transporturilor l-a aprobat încă din decembrie 2021, iar Guvernul din august 2022, anunță economedia.ro.

Citiți și: Primul avion care va ateriza pe aeroportul din Brașov va fi unul TAROM. Aeroportul ar urma să fie deschis în iunie 2023!

Explicațiile CFR Infrastructură sunt contrazise chiar de exemple pe care tocmai compania le-a folosit. Lansarea licitațiilor cu procedura de clauză suspensivă, adică „CLAUZA SUSPENSIVĂ: „Procedura de atribuire se desfășoară sub incidența prezentei clauze suspensive, în sensul că semnarea contractului/contractelor execuție lucrări se va face numai după asigurarea sursei de finanțare”.

Un alt exemplu de clauză suspensivă este Centura Bușteni, proiect transferat de la CNAIR la CJ Prahova.

Linia de tren pentru Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav va avea 21 de kilometri

Brașov
Brașov

Încă de la sfârșitul anului 2021 se discută despre linia de tren Brașov-Aeroport Brașov (Ghimbav), atunci când lucrările erau la doar 75 % execuție și nu exista un termen concret pentru operaționalizarea acestuia (iunie 2023).

Potrivit proiectului, linia de tren va avea  lungime totală de 21,5 kilometri, cuprinde trei podeţe şi un pod, va fi construită în trei ani iar valoarea totală este de 739 milioane de lei, din care construcţii şi montaj 538 de milioane lei.

CFR Infrastructură a explicat de ce întârzie lansarea licitației pentru această linie, iar compania a anunțat că nu există finanțare, din cauza căreia nu se poate demara nicio procedură de achiziție.

„Procedurile pentru achiziția proiectării și execuției lucrărilor, respectiv pentru achiziția consultanței și a supervizării lucrărilor, vor fi lansate după aprobarea și semnarea contractului de finanțare. Vă reamintim faptul că, din punct de vedere al finanțării proiectului, acesta a fost identificat la nivelul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, ca fiind potențial inclus în cadrul proiectelor Trenuri metropolitane.

După aprobarea indicatorilor tehnico-economici, prin Hotărârea de Guvern nr. 1010/2022, Sucursala Regională de Căi Ferate Brașov a pregătit atât documentația necesară pentru achiziția Proiectării și Execuției lucrărilor, cât și documentația pentru achiziția serviciilor de Consultanță și Supervizare Lucrări, astfel încât, după obținerea finanțării să poată demara, în cel mai scurt timp, procedurile de achiziție necesare implementării proiectului Realizarea conexiunii feroviare cu Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav”,au transmis reprezentanții CFR.

De asemenea, conducerea companiei de căi ferate a prezentat etape s-au parcurs de la aprobarea indicatorilor tehnico-economici şi până în prezent.

„După aprobarea indicatorilor tehnico-economici, prin Hotărârea de Guvern nr. 1010/2022, Sucursala Regională de Căi Ferate Brașov a pregătit atât documentația necesară pentru achiziția Proiectării și Execuției lucrărilor, cât și documentația pentru achiziția serviciilor de Consultanță și Supervizare Lucrări, astfel încât, după obținerea finanțării să poată demara, în cel mai scurt timp, procedurile de achiziție necesare implementării proiectului Realizarea conexiunii feroviare cu Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav”, au adăugat reprezentanții CFR.

Deși Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav ar urma să fie inaugurat pe 15 iunie 2023, se pare că încă nu se fac suficiente demersuri pentru urgentarea acestui proiect care va face legătura cu Magistrala 200 Braşov-Arad.

Proiectul și planul acestui proiect au costat aproximativ 70 de milioane de euro. Pista aeroportului a va avea o lungime de 2820 m o lățime de 45 m și acostamente betonate de câte 7,5 m. Ideea construcției aeroportului de la Brașov a început din anul 2008, în baza unei ordonațe de Guvern.

Braşov va fi al doilea oraş din România care va avea aeroportul conectat la reţeaua feroviară naţională. În prezent, doar Capitala are un tren direct care face legătura cu Aeroportul Otopeni, cel mai mare aeroport al ţării.

Citiți și: Orașul din România care va inaugura un nou aeroport în 2023

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Motivul pentru care felicitarea de Crăciun postată de Prinţul William şi Kate Middleton a fost ștearsă la scurt timp de la publicare. Dezvăluirile fotografului Familiei Regale
Motivul pentru care felicitarea de Crăciun postată de Prinţul William şi Kate Middleton a fost ștearsă ...
Cât costă un cozonac Dubai făcut de Gabriela Cristea. Cu cât vinde prezentatoarea TV produsele de patiserie de Crăciun
Cât costă un cozonac Dubai făcut de Gabriela Cristea. Cu cât vinde prezentatoarea TV produsele de ...
Doliu în lumea muzicii! Trupa Proconsul trece prin momente grele. „Vălică al nostru a plecat și el, prea devreme”
Doliu în lumea muzicii! Trupa Proconsul trece prin momente grele. „Vălică al nostru a plecat ...
Cum l-a poreclit presa din Italia pe Dan Șucu după ce a devenit acționar majoritar la Genoa
Cum l-a poreclit presa din Italia pe Dan Șucu după ce a devenit acționar majoritar la Genoa
Ce are de gând să facă Aura Șova cu cei 100.000 de euro câștigați la Vocea României. Nimeni nu se aștepta la un asemenea răspuns
Ce are de gând să facă Aura Șova cu cei 100.000 de euro câștigați la Vocea României. Nimeni nu ...
Ce mașină va putea trece prima prin intersecție? Testul care dă dureri de cap multor soferi
Ce mașină va putea trece prima prin intersecție? Testul care dă dureri de cap multor soferi
Banca din România care dispare din februarie. Ce se întâmplă cu banii clienților din conturi
Banca din România care dispare din februarie. Ce se întâmplă cu banii clienților din conturi
De ce să nu ridici niciodată o bancnotă găsită pe parbriz. Noua metodă folosită de hoţi
De ce să nu ridici niciodată o bancnotă găsită pe parbriz. Noua metodă folosită de hoţi
Ce reprezintă zgomotele produse de centrala termică. Cea mai frecventă problemă tehnică ce apare la centrale
Ce reprezintă zgomotele produse de centrala termică. Cea mai frecventă problemă tehnică ce apare ...
Lucian Romașcanu, purtătorul de cuvânt al PSD: „Duminică sunt consultările de la Cotroceni. Apoi anunțăm propunerea de premier”
Lucian Romașcanu, purtătorul de cuvânt al PSD: „Duminică sunt consultările de la Cotroceni. ...
Cât câștigă un român în Germania. Muncește la o fermă 310 ore pe lună: „Diferă în funcție de câte ore ai într-o lună”
Cât câștigă un român în Germania. Muncește la o fermă 310 ore pe lună: „Diferă în funcție ...
Deficit major de zilieri în România. Ziua de lucru se plăteşte chiar şi cu 500 de lei: „Mai găseşti doar bieţi pensionari, tineret nu mai vezi”
Deficit major de zilieri în România. Ziua de lucru se plăteşte chiar şi cu 500 de lei: „Mai ...
Se dă startul licitației pentru construirea Drumului Expres care va lega două mari orașe ale României. „Drumul morții”, pe care se petrec cele mai multe accidente, va fi înlocuit
Se dă startul licitației pentru construirea Drumului Expres care va lega două mari orașe ale României. ...
A doua şedinţă a Camerei Deputaţilor în structura nou aleasă. Se validează Raportul Comisiei de validare, iar deputaţii vor depune jurământul
A doua şedinţă a Camerei Deputaţilor în structura nou aleasă. Se validează Raportul Comisiei de ...
Se schimbă legea în această ţară. Care persoane nu vor mai fi taxate suplimentar de bănci
Se schimbă legea în această ţară. Care persoane nu vor mai fi taxate suplimentar de bănci