Explicațiile CFR Infrastructură sunt contrazise chiar de exemple pe care tocmai compania le-a folosit. Lansarea licitațiilor cu procedura de clauză suspensivă, adică „CLAUZA SUSPENSIVĂ: „Procedura de atribuire se desfășoară sub incidența prezentei clauze suspensive, în sensul că semnarea contractului/contractelor execuție lucrări se va face numai după asigurarea sursei de finanțare”.
Un alt exemplu de clauză suspensivă este Centura Bușteni, proiect transferat de la CNAIR la CJ Prahova.
Linia de tren pentru Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav va avea 21 de kilometri
Încă de la sfârșitul anului 2021 se discută despre linia de tren Brașov-Aeroport Brașov (Ghimbav), atunci când lucrările erau la doar 75 % execuție și nu exista un termen concret pentru operaționalizarea acestuia (iunie 2023).
Potrivit proiectului, linia de tren va avea lungime totală de 21,5 kilometri, cuprinde trei podeţe şi un pod, va fi construită în trei ani iar valoarea totală este de 739 milioane de lei, din care construcţii şi montaj 538 de milioane lei.
CFR Infrastructură a explicat de ce întârzie lansarea licitației pentru această linie, iar compania a anunțat că nu există finanțare, din cauza căreia nu se poate demara nicio procedură de achiziție.
„Procedurile pentru achiziția proiectării și execuției lucrărilor, respectiv pentru achiziția consultanței și a supervizării lucrărilor, vor fi lansate după aprobarea și semnarea contractului de finanțare. Vă reamintim faptul că, din punct de vedere al finanțării proiectului, acesta a fost identificat la nivelul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, ca fiind potențial inclus în cadrul proiectelor Trenuri metropolitane.
După aprobarea indicatorilor tehnico-economici, prin Hotărârea de Guvern nr. 1010/2022, Sucursala Regională de Căi Ferate Brașov a pregătit atât documentația necesară pentru achiziția Proiectării și Execuției lucrărilor, cât și documentația pentru achiziția serviciilor de Consultanță și Supervizare Lucrări, astfel încât, după obținerea finanțării să poată demara, în cel mai scurt timp, procedurile de achiziție necesare implementării proiectului Realizarea conexiunii feroviare cu Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav”,au transmis reprezentanții CFR.
De asemenea, conducerea companiei de căi ferate a prezentat etape s-au parcurs de la aprobarea indicatorilor tehnico-economici şi până în prezent.
„După aprobarea indicatorilor tehnico-economici, prin Hotărârea de Guvern nr. 1010/2022, Sucursala Regională de Căi Ferate Brașov a pregătit atât documentația necesară pentru achiziția Proiectării și Execuției lucrărilor, cât și documentația pentru achiziția serviciilor de Consultanță și Supervizare Lucrări, astfel încât, după obținerea finanțării să poată demara, în cel mai scurt timp, procedurile de achiziție necesare implementării proiectului Realizarea conexiunii feroviare cu Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav”, au adăugat reprezentanții CFR.
Deși Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav ar urma să fie inaugurat pe 15 iunie 2023, se pare că încă nu se fac suficiente demersuri pentru urgentarea acestui proiect care va face legătura cu Magistrala 200 Braşov-Arad.
Proiectul și planul acestui proiect au costat aproximativ 70 de milioane de euro. Pista aeroportului a va avea o lungime de 2820 m o lățime de 45 m și acostamente betonate de câte 7,5 m. Ideea construcției aeroportului de la Brașov a început din anul 2008, în baza unei ordonațe de Guvern.
Braşov va fi al doilea oraş din România care va avea aeroportul conectat la reţeaua feroviară naţională. În prezent, doar Capitala are un tren direct care face legătura cu Aeroportul Otopeni, cel mai mare aeroport al ţării.
Citiți și: Orașul din România care va inaugura un nou aeroport în 2023