McDonald’s şi KFC, doi dintre cei mai mari actori din industria locală de restaurante, au închis localurile pe care le aveau în zona parcului Cișmigiu din București la doar câteva luni distanță. KFC a fost cel care a pus primul lacătul pe ușă, pentru ca, ulterior, McDonald’s să opereze o închidere. Cele două restaurante se aflau la numai 200 de metri distanță, 1-2 minute de mers pe jos, notează Ziarul Financiar.
Citește și: Bătaie pe Fast Food în România. Românii consumă 22.000 de burgeri zilnic și anual 8 milioane
KFC și McDonald’s, două dintre cele mai populare restaurante la nivel mondial, a închis două unități din zona parcului Cișmigiu din București. Decizia grupurilor internaționale de fast-food a venit într-o perioadă în care această zona a trecut prin schimbări. Mai exact, pe bulevardul Regina Elisabeta și în apropiere au început să apară mai multe concepte locale de cafenele și restaurante. Cu toate acestea, unele dintre ele nu stau deschise pentru prea mult timp, însă spațiile se umplu rapid la loc.
În urmă cu 10-15 ani, printre puținii chiriași se aflau restaurante de tip fast-food precum KFC și McDonald’s. În prezent însă, apar tot mai multe cafenele de specialitate, restaurante a la carte, dar și concepte autohtone.
McDonald’s este lider al pieței restaurantelor, având, conform celor mai recente date, 102 restaurante în 31 de orașe, dintre care 55 restaurante cu McDrive și 60 de cafenele McCafé. Compania a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 1,73 miliarde de lei (în creștere față de 1,47 miliarde în 2022), un profit de 144 milioane (în scădere de la 175 milioane de lei) și avea 4698 salariați (mai mulți decât în 2022, când erau 4302 angajați), potrivit datelor Ministerului Finanțelor.
La o distanță considerabilă, cu afaceri de puțin peste 1 miliard de lei, se aflărivalul KFC. Brandul este operat în România de compania US Food Network, deținută de Sphera Franchise Group.
Compania a obținut anul trecut afaceri de peste 1 miliard de lei (în creștere de la 946,88 milioane de lei în 2022), profit de 89.72 de milioane de lei (în creștere de la 71,47 milioane), având 3959 de angajați (mai mulți decât anul precedent, când avea 3554 salariați). În prezent, rețeaua KFC a ajuns la peste 100 de restaurante, în peste 40 de orașe la nivel național, potrivit datelor furnizate de companie.