Sunt magazine în România care, la opt luni distanţă de la lansarea sistemului SGR, pur şi simplu refuză, deşi legea îi obligă, să preia ambalajele de la oameni. Ministrul Mediului, Mircea Fechet, anunță că a rugat Garda de Mediu şi Protecţia Consumatorilor să identifice acele puncte de colectare care nu respectă legea.
Potrivit ministrului, rezultatele sistemului de garanţie returnare SGR sunt pozitive.
„Dacă ne uităm la cifre, şi aşa cum s-a spus, am depăşit 1,3 miliarde, la sfârşitul lunii iulie, o să atingem în curând şi cel de-al doilea miliard, ceea ce înseamnă foarte mult pentru mediu, la fel cum înseamnă foarte mult şi pentru mediul de afaceri şi locurile de muncă.
Faptul că astăzi, ne aflăm la Dolj şi deschidem cel de-al şaselea centru de sortare şi de numărare, e o dovadă în acest sens”, a declarat ministrul.
„Cu toţii vedem că ţara noastră e mai curată de la o zi la alta şi asta ar putea să însemne faptul că sistemul de garanţie-returnare merge aşa cum trebuie”, a precizat Fechet.
Citește și: Studiu: Numărul consumatorilor care adoptă Sistemul de Garanție – Returnare este în continuă creștere
Mircea Fechet s-a declarat nemulţumit de unele aspecte ale sistemului care nu funcţionează.
„Mă simt dator să spun că încă mai sunt lucruri pe care trebuie să le îmbunătăţim. Sunt de multe ori cozi nejustificat de mari la acele aparate de colectare, sunt magazine care astăzi, la 8 luni distanţă de la lansarea sistemului SGR, pur şi simplu refuză, deşi legea îi obligă, să preia ambalajele de la oameni.
Din acest motiv, am rugat colegii din minister, de la Garda de Mediu şi Protecţia Consumatorilor, să identifice acele puncte de colectare care nu respectă legea.
E un întreg ansamblu care nu funcţionează în lipsa participării unui actor din acest întreg ecosistem”, a explicat ministrul Mircea Fechet.
Vezi și: Anunț major despre sistemul de garanție-returnare. Măsura pregătită de RetuRO