Brăila este în centrul unor proiecte de infrastructură care-l vor transforma într-unul dintre cele mai importante noduri din România. Cinci drumuri de mare viteză vor lega Brăila de restul țării. Modernizarea infrastructurii rutiere din această zonă se face inclusiv la recomandarea NATO, susțin specialiștii citați de Ziare.
Brăila este al 11-lea cel mai mare centru urban din România după numărul de locuitori, conform recensământului din 2011. Horațiu Cosma, fost secretar la Ministerul Transporturilor, a explicat într-un interviu pentru sursa citată importanța proiectului de infrastructură rutieră.
„Pe termen mediu și lung, aceste proiecte de drumuri de mare viteză trebuie realizate pentru că este o zonă importantă strategic aproape de granița cu Ucraina, aproape de Moldova, porturile din zonă s-au dovedit a fi extrem de importante în contextul războiului dată fiind necesitatea de a transporta cerealele din Ucraina spre Marea Neagră.
Fiind blocate porturile din Ucraina, foarte multe au ajuns chiar și la Galați.Pe de altă parte, până la urmă, este granița NATO acolo la Galați și e important să se ajungă rapid și economic și militar în acel punct.Astfel că eu cred că drumurile rapide din zona Brăila-Galați se vor face (…)
La Galați, din oraș, se vede Moldova. Acolo e și baza militară de la Smârdan, practic este granița NATO, iar aliații ne-au transmis că e vital să avem o infrastructură rapidă și civilizată astfel încât și ei să poată să aducă echipamente și în caz de situații de război sau de altă natură – sperăm să nu fie cazul – să poată ajunge rapid în orice punct în acea zonă”, a declarat specialistul.
Pe hartă apar cinci drumuri de mare viteză. Patru sunt drumuri expres, iar al cincilea a fost denumit „Transregio”.
„La momentul de față avem în proiectare Focșani-Brăila și Buzău-Brăila. Brăila-Călărași nu este foarte clar dacă este drum expres sau transregio. Apoi urmează Brăila-Galați și Brăila-Tulcea. Practic, începutul ar fi după drumul de legătură al Podului peste Dunăre.
Deci aceasta e o problemă în zona Brăila-Galați, fiindcă fiecare proiect a fost gândit cumva individual și nu înțeapă chiar unde ar trebui. Adică vedem de multe ori conexiune cu două drumuri expres sau două rapide printr-un giratoriu sau alte soluții de trafic cu capacitate redusă”, a mai transmis expertul în infrastructură.