Principalul motiv pentru care oamenii se simt încrezători în contextul procesului de creditare este reprezentat de transparența condițiilor și a costurilor asociate. În același timp, în cazul creditelor 100% online, alături de transparență, contează cel mai mult faptul că sunt aprobate repede, dar și procesul simplu de acordare.
Acestea sunt o parte dintre concluziile unui sondaj iVOX realizat pe un eșantion de 1.044 de respondenți, la comanda Provident, pe tema percepției românilor față de procesul de creditare.
Totodată, 43% dintre români se simt anxioși și stresați atunci când își dau seama că au nevoie de un împrumut. La polul opus, 37% dintre respondenți susțin că se simt optimiști cu privire la faptul că pot accesa o soluție financiară pentru a-și rezolva o problemă. În același timp, aproape 7 din 10 respondenți sunt de părere că este mai puțin stresant să ia un credit 100% online decât unul tradițional.
„Situațiile neprevăzute pot reprezenta o sursă de stres, iar gestionarea eficientă a resurselor financiare este esențială pentru a naviga printre provocările de zi de zi. În contextul în care multe dintre activitățile pe care le desfășurăm s-au mutat în mediul online, oamenii simt că soluțiile digitale răspund mai bine nevoilor lor. Astfel, facem un pas în plus înspre consolidarea angajamentului nostru de a le oferi românilor acces la soluții financiare accesibile și integrăm în portofoliul nostru de servicii ProviOnline, primul credit 100% online, care oferă un sprijin corect, rapid și sigur,” a declarat Florin Bâlcan, Director General Provident Financial România.
Același sondaj arată și că investițiile în educație și locuință sunt văzute ca principalele oportunități oferite de accesarea unui credit (29,98% dintre respondenți), pe lângă evidentul avantaj al accesului la fonduri suplimentare, beneficiu indicat de 68% dintre români.
Rata dobânzii: cea mai mare sursă de îngrijorare în procesul de creditare
Atunci când sunt în situația de a lua un credit, pentru români cea mai mare sursă de îngrijorare este reprezentată de rata dobânzii (59% dintre respondenți). De asemenea, oamenii sunt stresați și de faptul că trebuie să justifice veniturile pe care le au, iar cei care s-au retras din activitate simt că statutul de pensionar este o sursă de stres.
Deplasarea de acasă pentru contractarea unui credit: o sursă de disconfort
35% dintre respondenții sondajului spun că cel mai mare efort pe care îl depun când iau un credit este să evalueze dacă îl pot rambursa fără să fie un efort ieșit din comun, iar 24% dintre respondenți sunt de părere că o altă sursă de presiune este reprezentată de timpul pe care trebuie să îl aloce pentru a se deplasa pentru semnarea documentelor.
De asemenea, o altă sursă de tensiune este reprezentată de citirea și înțelegerea contractului de credit (16%), în vreme ce 13% dintre români nu se simt confortabil să ofere explicații unei persoane necunoscute despre motivele pentru care au nevoie de un credit. Totodată, dacă ar fi în situația de a alege între un credit acordat 100% online și unul oferit după o discuție cu un consultant, aproape jumătate (49,52%) ar prefera soluția digitalizată.
Poți citi și: Se face a doua recalculare pentru o categorie de pensii în 2024. Şeful Casei de Pensii, Daniel Baciu face marele anunț