Contractul destinat modernizării loturilor 3 și 4 ale Bulevardului Prelungirea Ghencea va fi semnat cu asocierea de constructori români Bog Art – Concelex, fiind cea care a depus singura ofertă, potrivit anunțului de sâmbătă, 27 aprilie, al primarului general, Nicușor Dan. Acest contract va include și montarea liniei de tramvai de la Ghencea până la Domnești (Centura București), conform Economedia.
Desemnarea Asocierii înseamnă că oferta depusă este conformă. Semnarea va putea fi realizată în termen de 10 zile calculate de la data de 25 aprilie, când s-a transmis notificarea.
„Am atribuit contractul pentru finalizarea obiectivului de investiții Penetrație Prelungire Ghencea – Domnești și Supralărgire Bulevardul Ghencea.
Achiziţia vizează serviciile de proiectare şi execuţie, atât pentru finalizarea lucrărilor executate parţial, cât şi pentru demararea lucrărilor la celelalte etape ale proiectului, inclusiv linia de tramvai şi parcarea de tip Park & Ride. În ceea ce privește tronsonul aflat în execuție, lucrările se apropie de final, iar la începutul acestei veri se va circula pe patru benzi pe Bd. Ghencea, între str. Brașov și terminalul tramvaiului 41”, a declarat Nicușor Dan sâmbătă.
BogArt este un constructor important, ce are în palmares numeroase lucrări realizate în București, cum ar fi: consolidare la Podul Grant, execuție Pasaj Metalurgiei și lucrări punere în siguranță la Pasaj subteran Unirii (cosmetizare) și asociat cu firma Construcții Erbașu pentru Planșeul peste Dâmbovița din Piața Unirii.
În 2022, BogArt a raportat o cifră de afaceri de peste 500 milioane lei și 374 de angajați, potrivit surselor oficiale. În plus, asociatul Concelex ca ofertant are portofoliu bogat pentru lucrări de construcții, a raportat 678 de angajați și peste o jumătate de miliard lei, cifră de afeceri (a finalizat Aeroportul Timișoara și lucrează la Centura Bârlad).
Contractul pentru Prelungirea Ghencea a fost lansat în licitație la începutul lunii decembrie 2023, avea termen inițial pentru depunerea ofertelor 12 ianuarie, prelungit pentru 12 februarie și 20 februarie 2024 și ca urmare a solicitărilor constructorilor.
Contractul se ridică la o valoare totală de 336 milioane lei, bani de la buget și o durată de proiectare și execuție de 28 de luni (4 luni proiectare și 24 execuție). Pe loturile 1 și 2 până la intersecția cu strada Râul Doamnei, PMB a lucrat cu Trustul de Clădiri Metropolitane, constructorul pasajului de la Doamna Ghica. Lucrările au luat amploare în mandatul Gabrielei Firea, care a sistat proiectul după ce a rămas fără bani, iar administrația Nicușor Dan a dat vina pe proiectul tehnic pentru întârzierile foarte mari de pe șantier.
Constructorii au depus 40 de solicitări de clarificare și au cerut prelungirea termenelor pentru depunerea ofertelor, au invocat inclusiv răspunsurile care vin greu de la producătorii de șină de tramvai, au cerut o perioadă de proiectare mai mare și detalii despre ce se întâmplă cu primele 2 loturi, dar și legăturile cu proiectele CNAIR: pasajul Domnești și lotul semnat cu Tracon.
„Obiectul contractului ce rezultă din această procedură este achiziţionarea serviciilor de proiectare (actualizare Proiect tehnic), verificarea proiectelor și asistența tehnică pe timpul executiei precum si lucrari de executie (rest de executat) pentru obiectivul de investiţii „Penetrație Prelungirea Ghencea- Domneşti și Supralărgire Bulevardul Ghencea, între strada Braşov și Terminal Tramvai 41”, pentru Tronson III, IV, V si VI precum si a unor lucrari din Tronson I – II (Terminal 41, intersectia strada Brasov si lucrari aferente caii de rulare a tramvaiului si lucrai conexe acestora).
Autoritatea contractantă, a decis in conformitate cu specificatiile din caietul de sarcini, parte inegranta din documentatia de atribuire ca obiectivul de investiţii “Penetratie Prelungirea Ghencea- Domnesti si Supralargire Bulevardul Ghencea intre Str. Brasov si Terminal Tramvai 41” sa fie impartit in tronsoane de lucrari (atat cantitativ cat si valoric), definite astfel:
Tronson I – terminal tramvai 41 – Str. Brasov (km 0+000 – km 1+035); Tronson II – Str. Brasov – Str. Raul Doamnei (km 1+035 – km 1+700); Tronson III – Str. Raul Doamnei – Str. Valea Oltului (km 1+700 – km 2+650); Tronson IV – Str. Valea Oltului – Str. Maracineni (km 2+650 – km 4+200); Tronson V – obiect lucrari Park&Ride si bazine de retentie; Tronson VI – lucrari de tramvai km 0+000-km 6+120”, se notează în SEAP.