Consilierii generali ai Capitalei se vor întruni şi şedinţă extraordinară luni, de la ora 10.00, pe ordinea de zi figurând cinci proiecte de hotărâre care vizează cereri de finanţare prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.
Primăria Capitalei vrea să cumpere de 46 de tramvaie din gama 27 de metri, la o valoare totală maximă de 701.780.112 de lei fără TVA. Conform proiectului pe care urmează să îl dezbată consilierii generali, se aprobă depunerea cererii de finanţare în cadrul apelului de proiecte PNRR/2022/C10, Componenta C10 – Fondul local.
Dintre cele 46 de tramvaie, 26 ar urma să fie unidirecţionale, la un preţ estimat de 2.970.000 euro, iar 20 de tramvaie bidirecţionale, la un preţ estimat de 3.267.000 euro. În cadrul proiectului, o sumă de 50.560.000 euro este considerată a fi cheltuială neeligibilă şi ar urma să fie suportată de către beneficiar, informează Agerpres.
Te-ar putea interesa și: Tramvaie noi și ultramoderne de luna viitoare pe linia lui 41! Aer condiționat, Wi-Fi gratuit și supraveghere video în fiecare tramvai
Primăriile din Capitală urmează să se asocieze în vederea dotării staţiilor STB cu sisteme de informare, prin finanţare PNNR. CGMB va discuta luni depunerea unei cereri de finanţare în vederea dotării a 1.272 de staţii STB cu sisteme de informare (din cele 2.271 existente). Valoarea totală a proiectului este 68.659.708 lei fără TVA, dintre care cheltuieli eligibile în valoare de 68.327.906 lei şi cheltuieli neeligibile de 331.800 lei.
Totodată urmează să se încheie un acord de parteneriat între Municipiul Bucureşti şi cele şase sectoare ale Capitalei, în vederea realizării proiectului. În cadrul acordului, Municipiul Bucureşti va fi lider de parteneriat. PMB va derula procedurile de achiziţie pentru studiul de fezabilitate, proiectul tehnic, furnizarea echipamentelor, lucrările de execuţie şi mentenanţă.
Administraţia Spitalelor şi Serviciilor Medicale Bucureşti urmează să fie mandatată să elaboreze şi să depună proiecte pentru unităţile sanitare pe care le administrează, în calitate de lider de parteneriat, în vederea accesării de finanţare nerambursabilă prin PNRR.
Potrivit raportului de specialitate, tramvaiele ar permite şi reducerea emisiilor de carbon, fiind vorba despre „vehicule moderne, cu podea joasă, 100% electrice cu zero emisii, mai rapide, mai puţin zgomotoase, cu facilităţi STI – sisteme tehnice inteligente”.
Conform notei de fundamentare, vechimea medie a parcului de tramvaie din Bucureşti este de aproximativ 20,61 de ani, iar cel mai vechi model, TATRA T4R, este în funcţionare de 48 de ani, informează portalul platformei digitale a comunității de Administrație Publică.
STB deţine în total 405 tramvaie, care au în prezent un grad mare de uzură şi necesită activităţi de mentenanţă, unele fiind imobilizate din cauza lipsei pieselor de schimb. Modelul de tramvai V3A-M reprezintă majoritatea parcului de tramvaie al STB SA, cu un total de 263 de vehicule din aceasta gamă şi o vechime medie de 22 de ani. Peste 80% din tramvaiele operate de STB au durata normală de funcţionare depăşită, întrucât conform HG 2139/2004, durata normală de funcţionare la tramvaie este de 14 ani, se explică în document.
Sistemul de transport public a înregistrat în perioada 2015 – 2020 o creştere de aproximativ 20% a numărului de călători datorită modernizării parcului cu 400 autobuze Euro 6 şi 130 de autobuze hibrid, informează sursa citată.
„Preconizăm o creştere de peste 45% a numărului de pasageri (peste 275.000.000 de călătorii) a operatorului de transport STB până în anul 2030, creşterea fiind susţinută de investiţiile pentru înnoirea parcului de vehicule, infrastructurii pentru transportul verde, punctelor de reîncărcare pentru vehicule electrice şi a infrastructurii de sisteme inteligente de management al transporturilor, corelate cu creşterea produsului intern brut preconizat de Comisia Naţionala de Strategie şi Prognoză şi Economist Intelligence Unit”, se mai arată în nota de fundamentare a proiectului.