Capitala României, București, este un oraș care reflectă diferite clase sociale, dar și diferite perspective ale orașelor europene și nu numai. Nicușor Dan , primarul capitalei, a afirmat că studiile ce vor urma să se efectueze pentru viitorul Planului Urbanistic General reflectă o discrepanță grandioasă între sectoare, iar aici facem referire, în mod concis, la zona de birouri, zona locurilor de muncă. Zona nordului pare a fi destinată birourilor, astfel că 43% acoperă zona de nord a capitalei, zona de sud reprezintă 1,3%, iar zona de est doar 1,5%. S-a pus focusul, într-o ședință a Planului Urbanistic General, că vitorul trebuie să fie coerent, dezvoltarea orașului să se afle într-o balanță, bineînțeles în corleație cu transportul public din oraș, acestea fiind informațiile edilului de joi pe Facebook, conform Digi24.
Vezi mai multe despre: Sebastian Burduja îi declară război lui Nicușor Dan, după ce un milion de bucureșteni riscă să rămână fără căldură şi apă caldă la iarnă. „Dacă administrația nu e în stare, preluăm noi sistemul”
Studiile de fundamentare care stau la baza reglementărilor din PUG sunt deja concluzionate și în proces de analiză de către Comisia Tehnică de Urbanism și Amenajarea Teritoriului. Nicușor Dan precizează că Unversitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” din București este cea care a efgectuat cele 13 studii de fundamentare urmând ca acestea să fie recepționate și prezentate populației bucureștene.
„Studiul referitor la evoluţia activităţilor economice arată inegalităţi între sectoarele Capitalei care s-au dezvoltat diferit, ceea ce pune o presiune semnificativă inclusiv pe traficul din oraş. În prezent zona de Nord (Nord, Pipera Nord, Pompeiu, Floreasca-Barbu Văcărescu) acoperă aproximativ 43% din stocul existent de birouri, zona de Sud doar 1,3% din stoc, iar zona de Est 1,5% din stoc. Reglementările pe care le vom propune în noul PUG vor trebui să ţină cont de toate aceste aspecte astfel încât să stimulăm o dezvoltare coerentă a oraşului în relaţie cu infrastructura modernă de transport.”, a comunicat Nicușor Dan, conform sursei citate.
O probematică bucureșteană este cea strâns legată de infrastructura, implicit circulația acestui oraș. Este cunoscut faptul că acești doi factori trebuie să fie remediați pentru a putea diminua traficul. Aceasta a fost una dintre discuțiile purtate pentru stabilirea reglementărilor care trebuie impuse în cadrul Planului Urbanistic General în decursul zilei de joi și s-a discutat perspectiva traficului în anul 2035. De asemenea, s-a precizat faptul că depinzând de investițiile care vor fi realizate în devzoltarea infrastructurii de circulație, dar se au în vedere și măsurile care trebuie să contribuie șa reducerea fluxului de vehicule.
„S-a lucrat pe două scenarii, iar cel optimist arată că putem avea un trafic mai lejer doar dacă realizăm proiecte majore precum autostrada de Centură şi modernizarea zonei de sud a Şoselei de Centură, care vor prelua parţial traficul de tranzit, investiţii în extinderea reţelei de metrou, realizarea drumurilor radiale, dublarea liniilor de tren metropolitan pe anumite segmente.
Extinderea liniilor de tramvai, reorganizarea unor mari artere, crearea de piste de bicicletă, de benzi unice pentru transport public, regenerarea urbană a unor zone şi crearea de spaţii pietonale, precum şi regândirea sistemelor de parcare vor contribui de asemenea la fluidizarea traficului.”, a adăugat primarul capitalei, Nicușor Dan, potrivit sursei citate.
Vezi mai multe despre: Nicuşor Dan face marele anunţ pentru locuitorii capitalei: „În doi-trei ani, căldura şi apa caldă nu vor mai fi o preocupare pentru bucureşteni”