Simona Bucura-Oprescu a realizat o vizită la Uzina Dacia din Mioveni alături de comisarul european pentru locuri de muncă şi drepturi sociale, Nicolas Schmit. Cei doi s-au întâlnit cu vicepreședinte pentru afaceri europene al Grupului Renault, Jean André Barbosa, dar și cu Cristian Nevzoreanu, director executiv Afaceri Publice și Comunicare Renault Group România. Aceștia au discutat despre noi metode de sprijin pentru angajații Dacia.
Citește și: Se dă startul ajutoarelor financiare umflate de la stat! Cine primește 50.000 de euro fonduri nerambursabile
Întâlnirea de la Uzina Dacia a avut drept scop principal găsirea de idei și metode de susținere a industriei auto din România și din Uniunea Europeană, creșterea competitivității angajaților, provocările legate de tranziția verde și digitală, precum și implementarea salariului minim european. Vizita de la Mioveni a inclus și o deplasare în secțiile uzinei Dacia pentru a vedea ritmul de lucru, dar și pentru a discuta cu angajații.
„Uzina Dacia din Mioveni a dovedit că românii sunt foarte productivi, înalt calificați. Sunt bucuros să fiu astăzi aici împreună cu doamna ministru Simona Bucura-Oprescu pentru a vedea ce înseamnă industria auto din România. Și asta deoarece pentru mine este un obiectiv fundamental acela de a susține industria auto europeană și de a o ajuta să se dezvolte.
Trebuie să încurajăm tinerii să lucreze în industrie, dar și să fie pregătiți pentru upskilling și reskilling pentru a face față provocărilor tranziției verzi și digitale. Îmbunătățirea continuă a competențelor angajaților este esențială. Un obiectiv important pentru piața europeană este tranziția verde, iar Dacia va face această tranziție. Industria auto va găsi mereu în mine un sprijin important, pentru că îmi doresc o industrie europeană puternică”, a spus Nicolas Schmit.
Ministrul Muncii a vorbit ulterior despre importanța companiei Dacia care produce un profit considerabil pentru România, astfel că este foarte necesară susținerea angajaților din industrie.
„Dacia înseamnă mai mult decât o afacere, înseamnă o mare mândrie pentru argeșeni și nu numai! Aici se produce o mașină la fiecare 56 de secunde. De aici, de la Uzina Dacia, pleacă aproape 10% din exporturile României pe toate continentele. Aceste rezultate excepționale sunt rezultatul hărniciei și priceperii angajaților de pe platforma Dacia care, zi de zi, demonstrează că se pot ridică la cele mai înalte standarde privind calitatea muncii și productivitatea.
Nu trebuie însă omis faptul că, acum, cele mai mari provocări sunt tranziția verde și digitală. Regulile sunt stricte, iar termenele sunt scurte, ceea ce poate genera costuri mari. De aceea este important să venim cu ceva în plus pentru a ajuta economia auto nu doar în România, ci în întreaga Uniunea Europeană!”, a spus ministrul Simona Bucura-Oprescu, potrivit Mediafax.
În următoarea perioadă, vor fi puse la punct și implementate două noi proiecte majore de formare profesională pentru angajații din România, mai ales pentru tinerii ce și-au terminat studiile și vor să intre pe piața muncii. Acestea vor fi finanțate din Fondul Social European, potrivit celor declarate de ministrul Muncii.
„Formarea profesională prin programe la locul de muncă prin acordarea de sprijin financiar angajatorilor care încheie contracte de ucenicie cu șomeri este o prioritate. De aceea vom derula proiectele FORMACTIV – Formare și muncă activă, în valoare de 59 de milioane de euro, care vizează un grup țintă de 5.105 șomeri non-NEETs, și proiectul START – Investește în calificare pentru viitor!, cu o valoare de 27 de milioane de euro, care vizează un grup țintă de 1.972 de șomeri NEETs. Sprijinim în acest fel integrarea tinerilor pe piața muncii”, a mai spus ministrul Muncii.