Cardurile pentru plata facturilor la enegie au fost modificate printr-un ORDIN al ministrului investițiilor și proiectelor europene, Marcel Boloș.
Modificările la cardul de energie se referă la numărul beneficiarilor care a fost modificat de la patru persoane la opt persoane. Inițial, erau trecuți doar patru beneficiari.
De asemenea, pe faţa cardului de energie apare acum menţionat faptul că este „program finanţat din Fondul Social European 2014-2020”.
Ordinul ministrului investițiilor și proiectelor europene publicat în Monitorul Oficial, conține și noul model al certificatului de validare a datoriei față de asociația de proprietari ori de locatari, act necesar pentru plata restanțelor la energie. Și pe acesta apare menționat faptul că este „program finanţat din Fondul Social European 2014-2020”
Cardurle sunt distribuite beneficiarilor începând cu 1 februarie 2023.
Ajutorul pentru plata facturilor la energie în 2023 este de 1.400 lei, distrinuit în două tranșe. Primi bani vor fi acordați în februarie – 700 lei. A doua parte va ajunge la beneficiari în octombrie, alți 700 lei.
În România există 152.000 de asociații de proprietari care vor elibera, la cerere, certificatele de validare a datoriei la energie, autoritățile trimițându-le deja informări privind metodologia.
După ce au primit cardurile de energie, beneficiarii ajutoarelor pentru plata energiei care stau la bloc se vor adresa asociațiilor de proprietari pentru eliberarea certificatelor de validare a datoriei. Asociațiile de proprietari/locatari vor solicita beneficiarului de sprijin acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal.
În baza certificatelor de validare a datoriilor eliberate și înregistrare de asociațiile de proprietari/locatari, se pot efectua plăți prin serviciul de mandat poștal dacă acestea sunt însoțite de cardul de energie și actul de identitate.
Certificatul de validare a datoriilor trebuie să conțină cel puțin următoarele elemente:
a) datele de identificare ale beneficiarului de sprijin pentru compensarea prețului la energie;
b) suma datorată de beneficiarul de sprijin pentru consumul de energie termică furnizată în sistem centralizat;
c) datele de identificare ale asociației de proprietari/locatari și contul bancar al acesteia;
d) perioada de consum;
e) datele de identificare ale furnizorului de energie termică.
Certificatul de validare a datoriilor se emite în două exemplare, din care un exemplar se păstrează la asociația de proprietari/locatari emitentă, iar cel de-al doilea exemplar se păstrează la Poșta Română, ca anexă la documentele care stau la baza plății prin serviciul de mandat poștal.